Przeniesienie napędu
: Ideał - ciche tłumi dziury, wysoki prześwit na zakretach jak przyklejony do drogi.
5,0
Całokształt
Auto dla mnie i mojej rodziny idealne. Miałem wcześniej Opla Vectrę C, następnie Mitsubishi Pajero i jakość wykonania nie ma żadnego porównania z VW Tiguanem. Auto bardzo praktyczne ( duża ilość schowków ) rewelacyjnie wyposażone ( klimatronic dwustrefowy, bi-ksenony skrętne, napęd 4x4 nawigacja skórzana tapicerka ). Auto z homologacja na 5 osób pozwoliło mi odliczyć 22% VAT-u od ceny zakupu a do tego rewelacyjne rabaty od dilera pokwiliły mi zakupić auto w cenie np Toyoty Rav4 lub Mitsubishi Outlander które testowałem i nie mają takiego wyposażenia oraz jakość wykonania jak auto z Wolfsburgu. Auto polecam wszystkim których stać na zakup SUV-a którzy chcą poczuć trochę luksusu a nie stać ich na Audi BWM czy Mercedesa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacja. Cichy dynamiczny a zarazem ekonomiczny.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia inteligentnie zmienia biegi ( dostosowuje się do jazdy kierowcy). Możliwość wyboru trybu ekonomicznego i trybu sportowego. W trybie ekonomicznym auto rusza z 2 biegu. 6 biegów + system auto-hold porostu rewelacja.
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie to wzór na polskie drogi. Zawieszenie dławi rewelacyjnie wszelki dziury i kocie łby na drodze nie jest ani za miękkie ( nie buja na zakrętach ) ani za twarde.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże boczne lusterka, wysoko umieszczone fotele daję nam bardzo dobrą widoczność do przodu i do tyłu.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Auto posiada nowy komputer pokładowy i nowy zestaw wskaźników (specyfikacja 2010). Obsługa wskaźników oraz komputera intuicyjna. Wszystko pod ręką, duża ilość schowków, gniazd 12v uchwytów na zakupy w bagażniku. Jak dla mnie idealnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu klimatyzacja dwustrefowa. Podgrzewane fotele oraz duża ilość nawiewów. Wzorcowo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 175 cm wzrostu + żona i 2 dzieci i czujemy sie w Tiguanie jak w domu. Wygodne fotele dużo miejsca nad głową.
5,0
Wyciszenie
I znów nie mogę się do niczego przyczepić. Nic nie skrzypi nic nie piszczy. Wysoka jakość materiałów wykończeniowych oraz wyciszenie silnika. Gratuluję inżynierom z Wolfsburg-a.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Napęd 4x4 skrzynia automatyczna oraz właczona klimatyzacja a przy spokojnej jeździe do 110 km/h spala około 6 litrów ropy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena z pełnym wyposażeniem 115 tys. netto nie potrafiłem znaleźć nic ciekawego i tak wykonanego w tym przedziale cenowym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma żadnych usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
[l/100km]