Ocena kierowcy - Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting
GREGOR80,
4 lata temu
Silnik 2.0 TDI BlueMotion Technology 110KM 81kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
105 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Niskie spalanie - moja żona potrafi wykręcić średnią na pozomie 4,9 dla mnie to 6,5 przy jeśdzie mieszanej
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Awaria rozrządu i brak reakcji VW Polska
4,0
Całokształt
Samochód bardzo fajny w codziennym użytkowaniu. Oszczędny i praktyczny na krótjie trasy. Mały bagażnik.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po 98000 awaria rozrządu. Problemy z wyjącym łożyskiem na napinaczu konieczna wymiana. Serwis się wypia bo po 3 latach gwarancji (3,5roku) w teori rozrzad na gwarancji ale silnik nie stana wiec nie podlega.
Drugi problem to wtryskiwacz ad-blue i koniecznośc serwisu. VW skasował 350zł. i powiedział że jest błąd - bez naprawy (informacja i tak się wyświetlała na desce. Rekomendowali wymiane wtryskiwacza. Bardzo fajny mechanik we francji zasugerował płukanie czujnika wodą destylowana spryskiwaczem do kwiatów. Tak też się stało - zbrylony czynnik spłyna - kłopotów brak (20 euro) na przysłowiowe piwo.
5,0
Skrzynia biegów
Brak uwag płynnie i bezboleśnie. Tak jak być powinno
5,0
Układ jezdny
nie mam żadnych uwag - różnicę robią opony. Różnica widoczna przy różnych oponach (2 para letnich świeżo kupiona i jedne zimowe)
5,0
Karoseria
Narazie brak uwag - może tylnie drzwi nie najlepiej spasowane - samochód mam od nowości
Komfort
5,0
Widoczność
jak w typowym VW. Jedyne denerwujące zjawisko to woda zbierana przez wycieraczki spływa na boczne okno kierowcy przez do nic nie widać w lusterku z lewej strony.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Może podłokietnik czasami sam się składa
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
dwustrefowa - ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wystarczająco - jedyny problem jaki zauważyłem (może śmieszny i nie istotny) to wygniatanie się podszybia kierowcy od połozonej ręki. Rozmawiałem z kolega który jeździł ta samą wersją jako przedstawiciel a teraz ma najnowszą i powiedział że po 60tys też zauważył dół od lokcia na podszybiu. Niby detal ale widoczny.
5,0
Wyciszenie
Przy większych prędkościach (140km/h) bardzo słychać opory powietrza
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
po za awarią rozrządu - brak dodatkowych istotnych kosztów. Koszty Ad-blue, olejów itp. jak w innych tego typu.
5,0
Stosunek jakość/cena
z każda generacja coraz mniej wytrzymałe ale nadal warte zakupu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ciągłe informacje dot ad-blue: uzupełnij, sprawdź czujnik, możliwa awaria itp. Taki już urok tego eko. Trzeba używać ad-blue z normami (prawie wszystkie je mają)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Łożysko na napinaczu rozrządu przed 100 tys.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI BlueMotion Technology 110KM 81kW
[l/100km]