Ocena kierowcy - Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting
Paweł.,
12 lat temu
Silnik 1.4 TSI 160KM 118kW
Rok produkcji 2012
Przebieg:
2 tys. km
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Ilosc miejsca oraz ilość schowków. Doskonałe wyciszenie.
5,0
Całokształt
Auto naprawde godne polecenia. Jest wieksze, przestronniejsze niz sie wydaje i milo zaskakuje w kazdej sytuacji. Samochod bardzo komfortowy. Jest bardzo przemyslany. Ma wiele ciekawych rozwiazan, ktore skopiowano chocby do nowej Mazdy CX-5.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.4 TSI 160KM jest cichy, elastyczny i daje kopa temu autu, ktore wazy ponad 1600kg. 9,2 do setki uwazam za wiecej niz dobry wynik. Ocena 4 jedynie z powodu wysokiego spalania, ktore nijak ma sie do danych fabrycznych.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wskakuja bardzo precyzyjnie. Czasami jest problem wrzucic wsteczny - wtedy wystarczy przemiscic sie pare cm do przodu np. Natomiast gdybym mial wybierac drugi raz, wybralbym skrzynie DSG pomimo jej wysokiej ceny, tutaj 6 biegow trzeba zmieniac dosyc czesto, zwlaszcza jedynka jest bardzo krotka.
5,0
Układ jezdny
Uklad jezdny jest bardzo precyzyjny. Auto trzyma sie drogi jak przyklejone, z pewnoscia jest to zasluga aktywnego zawieszenia DCC. Praktycznie zero przechylow podczas szybkiego pokonywania zakretow. Pomiedzy Comfort i Sport czuc wyrazna roznice. Naped 4Motion radzi sobie w naprawde trudnym terenie. Jezeli ktos lubi zjechac od czasu do czasu z drogi, pokonac jakies wzniesienie lub przeprawic sie przez bloto, czy piach - bedzie zadowolony - ja jestem bardzo.
Komfort
4,0
Widoczność
Do widocznosci nie mam zastrzezen. Moze przednie slupki troszke ja ograniczaja. Na parkingu, z racji wysokosci auta ciezko jest czasem ocenic odleglosc od strony pasazera. W miare regularne i proste ksztalty jednak pomagaja w tym, podobnie jak czujniki parkowania oraz asystent.
5,0
Ergonomia
Duza ilosc naprawde obszernych schowkow, zwlaszcza w drzwiach i w podlokietniku. Podwojna podloga bagaznika z przegrodkami - bardzo przydatna. Przyciki i przelaczniki sa na wyciagniecie reki. Kierownica MULTI ma duzo przyciskow - zupelnie niepotrzebnie. Wszystko czytelne i na swoim miejscu. Podwojne kratki nawiewu - bardzo praktyczne rozwiazanie. Auto pod tym wzgledem bardzo przemyslane, choc brakuje rolet w tylnych drzwiach (brak nawet w opcji). Schowek w dachu na okulary to jakies nieporozumienie - tak maly, ze nie mieszcza sie do niego zadne okulary ;-) Bardzo wygone fotele w wersji Sport & Style.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest wydajna i przede wszystkim, co dla mnie najwazniejsze pracuje cicho. KLimatyzacja chlodzi jak trzeba. Nawiewy dla drugiego rzedu siedzen. Nie ma sie do czego przyczepic.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto z zewnatrz nie wydaje sie az tak duze. W srodku jest naprawde duzo miejsca. Mierze 184 cm i nawet z tylu mam naprawde duzo wolnej przestrzeni w kazdym kierunku. Duzy plus za przesuwana tylna kanape oraz regulacje konta nachylenia oparcia. Osobno dla kazdej z czesci 60/40. Auto nie jest szerowie, wiec podroz w 5 osob na dluzszej trasie moze byc meczaca, ale 4 osoby moga jechac w naprawde w warunkach wiecej niz komfortowych.
5,0
Wyciszenie
To chyba jeden z najwiekszych plusow tego auta. Jest doskonale wyciszone. W srodku nawet przy wysokich predkosciach panuje cisza. Silnik slychac jedynie powyzej 4tys obrotow.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj niestety wielki MINUS. Rozumiem, ze auto wazy 1600kg, ma naped na 4 kola i opony 235. Ale dokladnie w takiej konfiguracji producent podaje spalanie srednie 7,5 , trasa 6,5, miasto 9,0. W rzeczywistosci w trasie zejscie ponizej 7,5L graniczy z cudem, przy jezdzie jak slamazara. Srednie spalanie przy naprawde normalnej jezdzie raczej nie spadnie ponizej 10,5L a o miescie lepiej nie wspominac. 160KM kusi na kazdym kroku, ale wszystkie reklamy i zapewnienia sprzedajacych o ekonomicznym silniku mozna sobie wsadzic miedzy bajki. Wysokie spalanie i wybujale dane techniczne producenta na jego temat jest potwierdzone na wielu forach internetowych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena niestety nie jest mala, ale nawet za Kia Sportage z lepszym wyposazeniem i dobrym silnikiem bedziemy musieli zaplacic stokilkanascie tys. zl. Natomiast mozna uzyskac spore znizki. Mi udalo sie zejsc ze 130 na 116 tys. zl. Za auto wg wlasnej konfiguracji w wersji Sport&Style, 1.4 TSI 160KM, 4MOTION, zawieszenie DCC, Bi-Ksenony, Nawigacja, Park Assist 2.0, dodatkowe poduszki i napinacze dla pasazerow z tylu + pare drobiazgow. Auto jest wykonane naprawde solidnie, dlatego oceniam cena/jakosc na 5.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto z salonu, wiec poki co wszaystko gra.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza stukami od nowosci wydobywajacymi sie z przodu auta na wybojach, ktorych serwis po kilku wizytach nie potrafi zlokalizowac, nic z autem sie nie dzieje. To zaledwie 2000km, wiec nie moge sie jeszcze wypowiadac w tej kwestii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 160KM 118kW
[l/100km]