Silnik
: oraz skrzynia biegów.
Ten tandem perfekcyjnie zestrojony....na razie.
I myślę że tak pozostanie.
5,0
Całokształt
Zgrabny samochodzik na ciasne ulice i nie ma problemu z parkowaniem, gdy jest niewiele miejsca ,dzięki systemom które posiada i które ułatwiają życie kierowcy. Na szybszych drogach"mały wariat".
Wrażenia
5,0
Silnik
Pedał przyspieszenia to najlepiej ,, muskać '' gdy jest w trybie sport.
Silniczka w ogóle nie słychać do 2500tyś.obr.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja, umie się dopasować do aktualnych potrzeb i wymagań.Płynnie przełącza i w mieście utrzymuje minimalne obroty silnika ok.1100 obr./min.
Na autostradzie pokazuje co potrafi w trybie sport.
4,0
Układ jezdny
Przy tym cięzkim silniku auto ma tendencję do wyjeżdzania przodem , uślizgu kół. Po deszczu lub na śniegu to prawdziwy dramat. Tłumienie nierówności jest odczuwalne (słaby komfort), może zawieszenie adaptacyjne poprawiło by sytuację.
4,0
Karoseria
Po prostu niemiecka poprawność zależy kto od niej co oczekuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra a dzięki czujnikom kierowca jest zorientowany dokładnie gdzie jest .
Lepiej niż w poprzednich autach.
Z perspektywy lat dobrze by było mieć kamerę cofania.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu pod ręką i bardzo intuicyjnie.
Siedzenia przeciętne ale za lepsze kazali sobie słono dopłacić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko chłodzi i .....ogrzewa to dopiero w zimie zobaczymy?
Ma system rozpoznawania jakości powietrza i potrafi odciąć z zewnątrz '' smrody".
Mogłem dokupić ogrzewaną kierownicę .... doskonała sprawa w naszym klimacie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W sam raz dla kierowcy średniego wzrostu chodź Zachar dał radę i nie narzekał.
Z tyłu bez problemu ale dużo mniej niż w ix35.
3,0
Wyciszenie
Jest ciszej niż w poprzednim aucie (hyundai ix35).
Na nierównościach słychać trzeszczące plastiki.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po 4 latach w miescie na krótkich dystanasach pali jak "smok " powyżej 10 litrów . Dopiero jak ten ogromny silnik się rozgrzej to jest lepiej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze mogło być lepiej i taniej.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeszczące i twarde plastiki.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 4 latach i po przebiegu 50tys. km padła pompa wodna. Koszt wymiany w serwisie to ok.3000zł.
Zbierzność kół była nieprawidłowa od nowości.
Po dwóch latach padł akumulator ( vw polska wymienił na gwaracji chociaż było już po gwarancji).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 190KM 140kW
[l/100km]