Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen T-Roc SUV

grzegorz_g, przed chwilą
Silnik 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 70 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volkswagen T-Roc SUV 1.5 TSI ACT 150KM 110kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Miejsce dla pasażerów i pojemnośc bagażnika
Zawieszenie : bardzo dzielny zdobywca zakretów
5,0
Całokształt
Volkswagen T-Roc r-line w pięknym błękitnym nadwoziu z czarnym dachem to była przez 5 lat duma mojej małzonki. Auto wykorzystywane na co dzień do dojazdów do pracy a także okazjonalnie na dłuższe wypady w Dolomity, do Albanii i w góry. Ten mały suv/crossover o długości 4,25m oferuje zaskakująco dużo przestrzeni dla czwórki rosłych pasażerów i naprawdę dużej ilości bagażu - T-Roc połyka dwie wielkie walizy, kabinówkę i dwa plecaki. To bardzo zgrabne auto, które zapewnia frajde z jazdy i całkiem niezły komfort, pomimo, że jego wykończenie jest rodem z tanszego polo. 150 km świetnie radzi sobie z jego masą a układ jezdny pozwala dynamicznie i pewnie pokonywać zakręty. Przez 5 lat użytkowania i 70k km nie miał żadnej awarii. Szczerze polecam tego zwrotnego miejskiego crossovera.
Wrażenia
5,0
Silnik
150km z 1500 cm3 to w zupełności wystarczająca moc na wagę i gabaryty tego auta. Przyspiesza dynamicznie i ciągnie równo aż do odcięcia. Nie bierze oleju, jest cichutki i bardzo sprawnie pcha to auto zarówno w płaskim terenie jaki i po górach z pełnym obciążeniem (4 osoby i full bagaznik).
5,0
Skrzynia biegów
Moja małzonka obstawała przy recznej skrzyni i pomimo, że nie lubię wachlowac biegami a na co dzień jezdze automatem ten manual jak wiekszosc od VW jest bardzo precyzyjny i przyjemnie zwarty, żadnych luzów czy szukania przełożeń. Wolałbym automat, ale reczna skrzynia doskonale zdała w nim egzamin.
5,0
Układ jezdny
Auto bardzo dobrze prowadzi się w zakretach a zmienne tryby jazdy potegują pozytywne wrażenia. Zawieszenie i kierownica mają możliwość regulacji wspomnianymi trybami od komfortowego po sportowe i sztywne nastawy. W połączeniu z asystentem pasa i aktywnym tempomatem to bardzo dzielny środek transportu nawet na wielogodzinne trasy całą rodzina.
5,0
Karoseria
Nasz egzemplarz w jaskrawym ravenna blue z czarnym dachem, pełnej powloce lakierniczej na tylnym zderzaku i sportowym pakiecie r-line prezentował sie bardzo atrakcyjnie, dynamicznie i wzbudzał zainteresowanie, zwłaszcza pań. To bardzo ergonomiczna i pojemna konstrukcja.
Komfort
5,0
Widoczność
W mojej ocenie widoczność bardzo dobra we wszystkich kierunkach nawet pomimo masywnych słupków. Świetna kamera cofania z bardzo wyrazistym ekranem.
5,0
Ergonomia
Każdego, kto kiedykolwiek jeżdził niemiecką motoryzacją i niczego nie musiał szukać nie zaskoczy fakt, że nie inaczej jest w przypadku T-Roca. Wszytskie instrumenty dostępne w zasięgu ręki, na wielofunkcyjnej kierownicy lub wokół ekranów i czesciowo poprzez ekran dotykowy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie działa szybko, wydajnie i nie jest przesadnie głośne, nie wystepuje problem parowania szyb w zimę albo w deszczu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na swoje 4,25 m długości T-Roc jest genialnie skonstruowanym autem. Mieści komfortowo cztery dorosle osoby i full bagażu w bagażniku. Jest zaskakująco pojemny a kąt nachylenia tylnej kanapy pozwala podrózować nim setki kilometrów bez poczucia zmęczenia z duża ilością miejsca nad głową i wystarczającą na kolana. Dopiero osoby powyżej 185cm będą miały w nim ciasno. T-Roc nawet w pełnym obciążeniu zachowuje swoje walory i komfort podróżowania.
4,0
Wyciszenie
Do predkoscio 120 km/h jest bardzo dobrze, do 140km/h nieżle, pózniej już jest głosniej, ale bez problemu da sie jechac T-rociem i ponad 200km/h na niemieckich autostradach. Najbardziej słychac typowe działanie silnika i szum opływowy powietrza od szyb.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez 5 lat użytkowania i 70 000 km nie wydarzyła sie żadna awaria. Koszty ubezpieczenia, przeglądów i elementów eksploatacyjnych na stałym, niewygórowanym poziomie. Mechanicznie przy 65k km trzeba było wymienić tarcze sprzęgła, no ale to kwestia stylu jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto po 5 latach nie straciło wiele na wartości, dlatego wykup z leasingu i sprzedaż przyniosły kolejne oszczednosci czyniac jego użytkowanie i stosunek jakosci do ceny bardzo atrakcyjnym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 5 lat i 70k km auto nie miało żadnej awarii ani pomniejszej usterki. Wszystkie systemy asystujace, czujniki, kamera, multimedia działały bez zarzutu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 5 lat i 70k km auto nie miało żadnej awarii ani pomniejszej usterki. Wszystkie systemy asystujace, czujniki, kamera, multimedia działały bez zarzutu. Mechanicznie przy 65k km trzeba było wymienić tarcze sprzęgła.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI ACT 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen T-Roc SUV 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen T-Roc SUV