Jest, to już mój 4 VW z DSG. Ogólnie dość przyzwoite auto. 1.5 współpracuje z DSG bardzo dobrze. Dynamika absolutnie wystarczająca. Układ kierowniczy precyzyjny jak na tę klasę auta. Zwrotny i poręczny w mieście. Stabilny w trasie w czym pomagają 18 calowe koła. Zawieszenie dość sztywne w pakiecie sport. W wersji Premium z kompletem asystentów.
Za ponad 120 tysi kupujemy jednak bardzo plastykowe wnętrze. Karygodnie dziadowskie fotele przednie (wstyd VW). Jak masz problemy z kręgosłupem omija T-Plastica z daleka. Klimatyzacja działa w przedziwny sposób.
Na swoje nieszczęście odbyłem bardzo krótką jazdę testową. Miałem pewne uwagi, ale myślałem, że nie będą miały znaczenie. Pomyliłem się i będę zirytowany przez najbliższe dwa lata korzystając z T-Roca.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeszcze się układa, ale już czuć potencjał. Pali coraz mniej. Równa praca. Fajna dynamika.
5,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie jest świetnie. Odpowiednia praca przepustnicą redukuje lagi praktycznie do zera. Z TSI trzeba umieć korzystać, szczególnie w połączeniu z DSG.
4,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy dość precyzyjny. Auto prowadzi się znacznie lepiej, pewniej niż Golf 8 pomimo wyższego środka ciężkości. Zawieszenie na 18 calowych kołach dość sztywne ale dając poczucie stabilności.
3,0
Karoseria
Ocena wyglądu zewnętrznego to kwestia gustu. Mi się nawet podoba. We wnętrzu jest sporo miejsca i jednocześnie kompletny brak schowków. Nawet nie ma gdzie schować okularów.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki OK. Do tyłu słabo. Polecam kamerę cofania. Przydaje się asystent wyjazdu.
1,0
Ergonomia
Dla kierowcy wszystko jest tam gdzie powinno być. Jak, to w VW. Brak schowków.
Fotele skandalicze. Absolutnie podstawowa regulacja jak w Polonezie + wysokość. Za 120 tysięcy sprzedają krzesło a nie fotel samochodowy. W Kodiaku nawet wersja podstawowa foteli jest lepsza, a topowe są z innego świata.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zaskakująco dziwnie działająca klimatyzacja, która doprowadza do skokowego zwiększenia temperatury w kabinie. Kabinie, która jest stosunkowo mała. Robi się odczuwalnie gorąco zanim zacznie się ochładzać. Pracuje falowo. Ciepło - chłodni - ciepło.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest OK jak na klasę samochodu. Całkiem spory bagażnik.
3,0
Wyciszenie
Jak na klasę auta całkiem spoko. W mieście cicho. Na trasie do 120 akceptowalnie. Powyżej robi się głośno. Hektar niczym nie osłoniętej blachy w bagażniku robi robotę. Jest za to znacznie lepiej niż w Golfie 8 i 7. Na poziomie Golfa 6 i znacznie gorzej niż w Touranie, Tiguanie, Passacie. Bez szału ale da się jechać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2 letni wynajm. 2 lata gwarancji. Zamierzam lać paliwo i płakać z powodu wyboru tego nieszczęsnego samochodu.
2,0
Stosunek jakość/cena
Palstykowe wnętrze mogę przeboleć. Dziadowskich foteli nie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Napisze za dwa lata.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez komentarza. Chyba, że dziwna praca klimatyzacji jest efektem jej awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
[l/100km]