„Uśmiech, Moc, Fitness, Sport” cyt. klasyka. Auto potrafi zaskoczyć, trzeba uważać, bo można w "ułamku" sek. przekroczyć dozwoloną prędkość. Zaskoczyło mnie zużycie paliwa, jakkolwiek przez pierwsze 10 tyś. km palił mi w mieście 10-11 litrów tak teraz w trybie eco potrafię zejść do poziomu 7,5 litra, to fantastyczny wynik, biorąc pod uwagę 2 litrową jednostkę o mocy 300 koni. Wszechobecny plastik dla mnie osobiście jest zaletą, nie wadą. Utrzymanie tego w czystości jest zdecydowanie łatwiejsze, ale pomijając czystość, mi te "tony" plastiku nie przeszkadzają. Napęd na 4 buty jest dla mnie błogosławieństwem, nie raz, nie dwa, wyciągnął mnie 4motion z opresji, gdy miałem chwilkę słabości. Choć te "chwilki" w moim przypadku są nader częste. Nie da się"normalnie" jechać tym małym potworkiem, nic na to nie poradzę, no nie da się. Natomiast jest w tym aucie pierwiastek auta które pretenduje do miana sleep'era, niby nic szczególnego, niby nie zwraca na siebie uwagi, ale potrafi zdziwić praktycznie każdego na drodze. Ci którzy stają obok na światłach i są świadomi, odpuszczają, Ci którzy mają blade pojęcie, prowokują, aby następnie i tak odpuścić :) Profil, czy przód auta, nie zwraca specjalnie uwagi, jedynie tył z którego wystają 4 lufy, potrafią skutecznie zniechęcić rycerzy szos, aby stawać w szranki i konkury. Gdy moja druga osobowość zamienia się w statecznego Pana, bezwiednie przełączam się w tryb eco i wlokę się delikatnie, muskając przepustnicę, ciesząc oko umiarkowanym zużyciem paliwa.
Na tą chwilę z autem nic się nie dzieje, silnik pracuje bezproblemowo, skrzynia podobnie, haldex również. Gdzie tkwi tajemnica bezawaryjności wymienionych podzespołów ? No oczywiście! W nieregularnej wymianie oleju :) Tylko biały bogaty człowiek może pozwolić sobie na wymianę oleju i filtrów, jak zaleca producent co 30 tyś. km. Biedny, będzie wymieniał olej i filtry co 10 tyś. w silniku i co 25 tyś. w skrzyni i haldex'ie. Stosując tę prostą prawidłowość, zapewniam sobie spokój na lata. W sumie tyle chciałem napisać - dobranoc mordeczki
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 300KM 221kW
[l/100km]