Na razie przejechałem niecały 1000 km. Długo analizowałem jakie auto zakupić jako nowe z salonu dla rodziny 2 + 1. Z uwagi na benefity przy zakupie, zniżki dla grup zawodowych i ogólne wrażenie wizualne (klasyczny wygląd z zewnątrz i w środku) padło na wv t roc. Wziąłem wersję special edition tudzież life plus, dużo bajerów w cenie. Komfort jazdy oceniam wysoko. Silnik rozgrzany pracuje pięknie, zimny hałasuje przy uruchamianiu trochę jak diesel. Biegi wchodzą pięknie. Układ kierowniczy bajka. Dużo miejsca w bagażniku. Z tyłu akceptowalnie. Ogólnie bardzo pozytywne wrażenie. Do 90 - 100 km regularnie włącza się system pracy na dwóch cylindrach i wtedy jest ekonomicznie, powyżej pracuje na ,4 garach. Przy 3000 obrotów na 6 biegu prędkość 150-180. Przy dynamicznej jeździe spalanie 7.1 przy dziadkowej poniżej 6. Ogólnie jestem zadowolony, ale przejechałem dopiero 1000 km.
Wrażenia
4,0
Silnik
Głośny jak zimny, wkurzające auto - stop które trzeba wyłączyć za każdym razem od uruchomienia, ale to chyba euro standardy. Natomiast rozgrzany bajka, zrywny i cichy w środku, przyjemnie mruczy, jak tłusty kot.
5,0
Skrzynia biegów
Płynnie i bardzo krótkie przełożenia. Można obsługiwać dwoma palcami.
5,0
Układ jezdny
Stabilny jak pociąg na torach, system line assist kulturalny i nienachalny. Układ sztywny dla mnie na plus
4,0
Karoseria
Lakier wydaje się być delikatny, ale za krótko żebym mógł się wypowiedzieć. Auto miało fabrycznie mikro ryski na progu załadunkowym w warstwie bezbarwnej.
Komfort
5,0
Widoczność
Kamera cofania miodzio, chociaż mogłaby mieć lepszą rozdzielczość.
5,0
Ergonomia
Wygodny, po 600 km jeździe czułem się super.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogólnie bardzo pozytywnie, zauważyłem tylko że w trakcie jazdy raz mi zaparowały przez moment boczne szyby, ale pewnie nie opanowałem jeszcze optymalnej konfiguracji. Z racji że auto było w trybie auto odejmuje jedną gwiazdkę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miodzio, z tyłu brakuje 5-10 cm dla optymalnego komfortu, ale jest naprawdę dobrze.
4,0
Wyciszenie
Moim zdaniem super, ale na pewno dałoby się bardziej wyciszyć, chociaż pewnie wtedy czułbym się jakbym jechał w dźwiękoszczelnym pomieszczeniu. Nie słychać żadnych nieprzyjemnych dźwięków z otoczenia nawet przy większych prędkościach, jeżdżę na całorocznych nokianach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie trudno się wypowiedzieć, ale pakiet przeglądów w wv wydaje się dość atrakcyjny w porównaniu do Toyoty gdzie chcą przeglądów gwarancyjnych płatnych co roku, w wv co dwa lata.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobre materiały jak na tą klasę, z tyłu mogłyby by być na drzwiach lepsze, a nie twarde plastiki, nie rozumiem tej polityki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oby tak dalej...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
[l/100km]