Silnik
: Układ jezdny na wielki plus. Auto zwinne, a z tym turbo całkiem szybo się zbiera. Czuję że jest lekki i jazd sprawia ogromną frajdę. Cztery cylindy robią swoje.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: czasami zawieszka systemu Apple Car. Ale rzadko.
Inne
: Aktualizacje oprogramowania na początku były częste. a teraz już raz na jakieś trzy miesiące i w minute się aktualizuje.
5,0
Całokształt
Auto wybrane po próbnej jeździe kią X ceed, oplem mokka, dacią duster, nissanem Juke. T-Roc wygrał bezapelacyjnie. Po roku jazdy nadal cieszę się, gdy na niego patrzę i oczywiście prowadzę. Design jest klasyczny, ale mam nadzieję, że ponadczasowy, podobny do audi Q2. Co wg mnie na duży plus. Ale wygląd japońskich samochodów wyglądających jak kosmiczne pojazdy mnie jakoś nie rajcuje i dlatego klasyka wygrała.
T-roc jak typowe auta Volkswagena nie mami świecidełkami i bajerami, ale po prostu solidnie jeździ i ma wszystko dopracowane co jest niezbędne do jazdy. Das Auto w pełnym wydaniu. Czuć moc (mimo, że 150 KM to nie jest wiele), ale gdy musnę gaz zawsze jest reakcja. A w środku cicho, silnika w ogóle nie słychać. Przy przyspieszeniu nie wyje jak trzy cylindrowe auta. Ma mega fajny pomruk silnika przy redukcji mocy, taki basowy. Kocham to.
Z minusów - oczywiście materiały wykończenia mogły by być lepsze. Kolorystycznie trochę monotonnie. reszta to jest kwestia pieniędzy i doposażenia. Volkswageny niestety drogie. Ale możne kiedyś przy sprzedażny wróci się nadwyżka cenowa za markę :)
Wrażenia
5,0
Silnik
dale mnie rewelacja. cztery cylindy i 150 KM + turbo doładowanie daje moc, która zadowala.
4,0
Skrzynia biegów
manualna skrzynia dobrze wchodzi, czasami coś podhaczy i trzeba sprzęgło docisnąć, ale ogólnie ok.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja, jest skrętny, elastyczny, każde drgnięcie kierownicą jest odczytane. Czuję się w nim bezpiecznie.
4,0
Karoseria
Teraz lakiery już nie są takie trwałe jak kiedyś.Odpryski zostawiają mikroskopijne dziurki.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu zawsze trochę ciaśniej. Ogólnie auto nie jest dla pięciu osób tylko czterech. Ale pasażerowie nie narzekają.
5,0
Wyciszenie
Dla mnie ok. Dopiero ponad 120 km/h trochę głośniej. Ale ogólnie przyzwoicie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
narazie w ASO - oleje i filtry - więc drogo
ale oszczędny w spalaniu i to czuć w portfelu.
5,0
Stosunek jakość/cena
auto z 2023, 1.5 wersja style, pakiet zimowy za 133 tys. Zawsze jest drogo. Płaci się za markę, ona odda przy sprzedaży. na to liczę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po roku bez problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po roku bez problemów. Tylko wymieniam olej co 10 tysi.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
[l/100km]