Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Sharan II Van

Klops, 3 lata temu
Silnik 2.0 TDI-CR BMT 170KM 125kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 205 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Sharan II Van 2.0 TDI-CR BMT 170KM 125kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
3,29
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Te światła mnie pozytywnie zaskoczyły. Są fantastyczne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia to śmietnik. Tragicznie zestopniowana i do tego lubi się rozsypać totalnie bez ostrzeżenia.
Układ elektryczny : Adblue - dopiero się pojawił temat, ale czuję że to początek dłuższej opowieści.
3,0
Całokształt
No niestety, mimo swojej praktyczności auto nie może otrzymać więcej gwiazdek. Koncern wypuścił auto z pewnymi wadami, które nigdy nie powinny się zdarzyć. Auto w odbiorze do bólu poprawne, bez choćby grama polotu. Dostarcza wrażeń w serwisie. Dobra rada, jeśli kupujesz Sharana z przebiegiem powyżej 200tys - kup maksymalne Assistance.
Wrażenia
4,0
Silnik
Tutaj nie ma się do czego przyczepić. 170 koni - jakoś specjalnie się to nie odpycha, ale też nie sportowych wrażeń oczekujemy od pojemnego vana. Jest porządnie. Klekocze sobie i konsumuje absolutnie akceptowalne ilości paliwa.
1,0
Skrzynia biegów
Skandal. Projektowanie skrzyni, która przy 140kmh na autostradzie ma 3500 obrotów to jest kpina. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem i oczami wyobraźni widzisz jak jedziesz wesoło z rodzinką na wakacje do Chorwacji, no to się rozczarujesz. Huk, hałas, klekot tego diesla - to wszystko zapewnia DSG w Sharanie przy prędkościach absolutnie normalnych na autostradzie. To jest wyjec. Dobrze, że skrzynia mi się posypała na amen i musiałem remontować - u Gąsiorka w Ociażu wymienili mi ostatnie przełożenie na takie od Passata 170km i teraz mam 2500 obrotów i da się gdziekolwiek pojechać, bez bolącej głowy i spalania 9 litrów na 100km. Jakbym chciał żeby mi auto w trasie paliło 9 litrów to bym sobie V6 kupił i nie zawracał głowy 2.0 w gnoju.
3,0
Układ jezdny
Jest ok. Auto jeździ pewnie. Mam to zawieszenie z możliwością modyfikowania stopnia twardości, śmigam tylko na komforcie, bo nie oczekuję od tego samochodu sportowych wrażen.
4,0
Karoseria
Normalny Sharan. W porządku. Amatorom takich kształtów może się podobać.
Komfort
5,0
Widoczność
Te biksenony są kapitalne. Automatyczne długie działają doskonale. Jeśli to czytasz myśląc nad zakupem tego auta to NIE rozważaj nawet Sharana na zwykłych światłach. Ksenony to najlepsza rzecz w tym aucie.
4,0
Ergonomia
Jest tak do bólu poprawnie. Kwintesencja VW.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam tą jakąś nagrzewnicę dodatkową, wszystko się nagrzewa w moment.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest w opór dobrze. W wersji 5 osobowej wszyscy mają dużo miejsca. 3 foteliki w drugim rzędzie bez problemu. Bagażnik jest olbrzymi. Fotel kierowcy i pasażera jest niewygodny.
3,0
Wyciszenie
No średnio. Słychać wszystko. Jeszcze przy prędkościach wiatr gra swoją muzykę na tej budzie o aerodynamice cegły. No ale to wada klasy, nie danego modelu.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mało ale cały czas coś. Na skrzynię wydałem 7000pln, w międzyczasie serwisy, rozrządu itp. Ostatnio się check zapalił, mam swój komputer diagnostyczny i on twierdzi, że to system adblue daje ciała. Znając te systemy w dieslach to będzie bolało.
3,0
Stosunek jakość/cena
Płacisz (przełom 2020/2021) ponad 40tys za dobrą wersję z jakimś normalnym, potwierdzonym przebiegiem, bez większych przygód i dostajesz przeciętnie wykonane auto, o zupełnie przeciętnym komforcie, niedopracowane, z nieakceptowalna (dla mnie) wadą skrzyni, które jest po prostu duże i tylko dlatego że jest duże to je kupiłeś. Innego powodu nie ma.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ten adbl wyskoczył, termostat muszę zrobić, musiałem czyścić kanały od panoramy, kamera cofania padła (akcesoryjna), rozpadł się cupholder z tyłu ale poskładałem. Plus oczywiście normalna eksploatacja - rozrząd, oleje, filtry itp. To w niecały rok. Sam nie wiem czy to dużo czy mało, raczej normalnie myślę jak na 9 letniego Volkswagena.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padło DSG. Najpierw myśleliśmy, że to mechatronika i kupiłem regenerowaną, ale okazało się, że to mechaniczna usterka samej skrzyni. Wymienili wszystko, łącznie ze sprzęgłami. Można więc powiedzieć, że mam nową skrzynie. Ciekawe ile wytrzyma :) Ogolnie nie spodziewałem się niczego dobrego po koncernie Vag i póki co idzie zgodnie z planem. Plus jest taki, że jest w opór części, w opór kumających bazę mechaników, którzy potrafią to auto naprawić. W ogóle z tym DSG wyszło w sumie śmiesznie, bo dobrze wiedziałem, że to jest słaby punkt auta i cały zakup podporządkowałem tej skrzyni. Auto które kupiłem miało pełną historię serwisową i 3 zmiany oleju w skrzyni za sobą. Po zakupie skrzynia do samego końca chodziła idealnie - żadnych szarpnięć, żadnego przeciągania czy niestabilnej pracy. 4 dni przed tragedią robiłem serwis auta i było cmokanie nad pracą skrzyni. Aż tu nagle w korku w Wwa - bum i nie jedziemy dalej. Życie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR BMT 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Sharan II Van 2.0 TDI-CR BMT 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
54,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Sharan II Van