Przy wszystkich zaletach tego samochodu jedno mnie strasznie meczy, mianowicie sposob w jaki obsluguje sie nowego DPF'a, dokladniej mowiac sposob uzupelńiania AdBlue. Po pierwsze ostanio na wspomńianej juz dluzszej trasie w przeciagu 900km od pierwszego zasygnalizowania przez komputer (teoretycznie 3000km) zasieg zjechal do 900... Zeby tego bylo malo, przy takiej trasie, jezeli bagaznik jest zaladowany i niedaj Boze tylnie fotele sa schowane w podlodze, to,nie ma mozliwosci uzupelnienia plynu bez wyladunku. Jak by tego bylo malo, wlew jest schowany w dole bagaznika i raczej ciezko dostepny, a przy tym bardzo maly, przy probie napelnienia z wiekszego pojemnika, druga osoba jest końieczna a i tak nie gwarantuje to sukcesu.
Jednak najwieksze porazka zwiazana z tym plynem byl fakt iz kiedy zgloscilem podczas przegladu, ze trzeba go uzupelnic (oczywiscie mowa o autoryzowanej stacji) okazalo sie ze nie maja go na skladzie i zajmie to kilka dni, ale gdybym chcial plyn do spryskiwaczy to maja od reki ;-)
Dodam tylko, ze jezeli, zasieg na AdBlue zejdzie do 0km to silnik sie nie uruchomi... I szukaj wiatru w polu jak w trasie w nocy Cie to spotka...
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bez zastrzezen. Poki co tylko lac i jechac. Duzo jezdze w trasie, z cala rodzina (2+3) i pelnym bagaznikiem, autostrada to czysta przyjemnosc... Nawet przy takim obciazeniu calkiem niezle sobie radzi, nadal jest elastyczny i nie ma wiekszych problemow z wyprzedzaniem.
5,0
Skrzynia biegów
Mam DSG, to moja pierwsza nie reczna skrzynia i jestem poki co bardzo zadowolony. Szybkosc zmiany biegow rewelacyjna, recznie raczej ciezko zrobic to w tym samym tepie. Tryb Drive nie grzeszy zrywnoscia, ale wystarczy przelaczyc w Sport i skrzynia calkowicie zmienia charakterystyke, dluzej przytrzymuje biegi.
Odnosi sie wrazenie, ze silnik nabiera temperamentu.
Trzeba przyznac ze Panowie z VAG wykonali kawal dobrej roboty.
5,0
Układ jezdny
Mam samopoziomujace zawieszenie tylnej osi wiec nawet z piecioma osobami na pokladzie i bagazem samochod nie przypomina motorowki a i wlasciwosci jezdne sa bez wiekszych zmian.
Ogolne wrazenie jest typowe dla VW, dosyc twarde i dobrze "przylegajace" w zakretach, dla mnie pozytyw.
Nawet z czterema rowerami na bagazniku zamontowanym na haku samochod zachowuje sie neutralnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na takie gabaryty to rewelacja.
Zupelnie przypadkowo mam w samochodzie asystenta parkowania i musze przyznac, ze wprawdzie nie korzystam z niego zbyt czesto, ale dodatkowe czujniki przestrzeni pocznych sa rewelacyjne, do tego prawe lusterko ktore opuszcza sie samo przy wstecznym biegu i nawet najrudniejsze manewry nie sprawiaja wiekszych problemow.
5,0
Ergonomia
Jak to Volkswagen, ergonomia przede wszystkim, wszystko jest tam gdzie bysmy sie tego spodziewali (oczywiscie zgodnie z niemiecka logika). Masa udogodnien dla podrozujacych, schowki, stoliki, kieszenie, nawet pojemnik dla pasazerow ktory moze sluzyc czy to jako wieksza smietniczka czy na jakies drobiazgi dla dzieci.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzystrefowa klimatyzacja to rewelacyjny wynalazek, czy w lecie czy w zimie mozna dzieciom wyregulowac lagodniejsza temperatura, a system jest na prawde wydajny. Ostatnio w trasie (warunki zimowe) ustawilem sobie 19C a dzieciom 22C i juz po chwili zaczely sie rozbierac, a ja mialem komfortowy chlod.
Rowniez na zime polecam ogrzewanie postojowe, po przeszlo roku czasu dopiero raz musialem skrobac szybe, a i to bo sie zagapilem i nie mialem czasu zeby poczekac, poza m wystarczy pilotem zalaczyc ogrzewanie na kilka minut i gotowe, wnetrze nagrzane, szyby odmrozone. Jak by tego bylo malo, to w lecie ma funkcje wietrzenia wnetrza... Czy trzeba wiece?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie nawet w dluzszych trasach (1500km) za kierownica sie nie mecze, zona ma obsesje trzymania wszystkiego pod reka, a raczej pod nogami, czasami ma tam tyle, ze niezly bagaznik by sie zaladowalo...
Dzieciaki z tylu moga spac nawet z wyprostowanymi nogami i połozonymi oparciami (przy odpowiednim ustawieniu foteli). Fotele mozna nie tylko skladac (bez mozliwosci demontazu) ale i regulowac przod-tyl. Dla dzieci do 6 lat polecam zintegrowane foteliki, bardzo wygodne i wygladaja na bezpieczne, w ich sklad wchodzi dodatkowy zaglowek typu muflon.
5,0
Wyciszenie
Ogolnie jest wzorowo, ale to dopiero pierwszy rok eksploatacji, czy wszystkie uszczelki sa swieze, ciekawe co bedzie za jakies 2-3 lata kiedy uszczelki straca troche z elastycznosci.
Ale poki co 140-160 daje spory komfort.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomia jazdy odbiega od danych fabrycznych, ale pomimo to jest w granicach rozsadku.
Po naszych krajowych drogach z predkoscia 90-120km/h 6.5l na 100. Na autostradzie powyzej 130km/h zuzycie przekracza 7,5-8litrow.
Moj samochod jest serwisowany w trybie LongLife, wiec mialem dopiero jeden przeglad i razem z wymiana wszystkich pior wycieraczek to bylo 1300pln. Coz moglo by byc mńiej ale uwazam, ze jest to rozsadny koszt.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobra jakosc za relatywnie niska cene. Relatywnie, bo VW nigdy nie nalezal do tanich, ale osobisci uwazam, ze placi sie za sprawdzone technologie i materialy o przyzwoitej jakosci, ńie zas nowinki ktore wysiada po roku czy plastiki ktore beda skrzypialy po pierwszym sezonie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poki co brak problemow. Przez chwile mialem problem z radiem ktore momentami gralo mi lko na jedna strone ale przy okazji przegladu probowali cos z tyzrobic i poki co ustapilo( moze jakas wtyczka sie obluzowala).
Ostatnio jedne z elektrycznie przesuwanych tylnych drzwi kilka razy sygnalizowaly problem z rygłowanie, ale to bylo przy okazji mrozow i pozniej ustapilo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poki co brak i oby jak najdluzej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR BMT 170KM 125kW
[l/100km]