Auto posiada mnóstwo zalet o których poniżej i w zasadzie jedną wadę. Ma za słaby silnik jak na 140KM. Wersja która użytkuję to 4Motion i producent nie przewidział innego silnika niż 140KM. Dziwne, że nie ma 4Motion 170KM DSG kiedy w Passacie poprzednim i obecnym jest taka/podobna kombinacja.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik CR jest znacznie lepszy od poprzedniego dzieła inżynierów z VW. Cichszy, mniej wibruje i co najważniejsze przez 100 tys km nie miał żadnej awarii związanej z jakością paliwa co było zmorą 2.0 TDI na pompowtryskiwaczach, którym przejechałem 120 tys km w Audi. Jedyna wada to za niska moc. Kiedy ktoś pogodzi się z manualem, to pozostaje tylko chip tunning.
5,0
Skrzynia biegów
Jak na skrzynię ręczna, absolutnie ok.
5,0
Układ jezdny
Auto jeździ na 225/50 17 i jest komfortowe, ale mimo wszystko dość sprężyste jak na "autobus". Rozstaw osi i kół procentuje komfortem. Podczas eksploatacji na dystansie 100 tys km zostały wymienione silent blocki w wahaczach, bo zawieszenie zaczęło stukać (gwarancja).
Komfort
5,0
Widoczność
Jako, że to klocek to jest doskonała, ale swoją drogą przy użytkowaniu czujników parkowania ma ona mniejsze znaczenie.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest aż do znudzenia poukładane. Niczego się w tym samochodzie nie szuka. Jedyne co inżynierowie skiepali to otwór do uzupełniania czynnika AdBlue, który jest ... w bagażniku i nie ma odpowietrzenia, więc jak się nalewa to trzeba zegarmistrzowskiej precyzji, aby nie rozlać, a się jednak nalało...:-)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super, aczkolwiek auto ma 3-strefową klimę, więc to na pewno pomaga.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto może rywalizować tylko z Chryslerem Voyagerem, Mercedesem V klasą, Multivanem, etc. Nawet Q7 jest mniejsze w środku (względem wersji 5-osobowej), podobną przestrzeń oferuje Disco IV. Tylko wszystkie te auta to inny poziom cenowy.
5,0
Wyciszenie
Zadziwiająco dobre jak na "autobus", potwierdzone przez wielu pasażerów przedniego fotela, którzy nagle się orientują, że jedziemy 160km/h...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa to pochodna stylu jazdy, ale jak ktoś się postara to i 5.8 wyciągnie na trasie. Mi się to jednak nie zdarzało często... Biorąc pod uwagę, że VW ma 2 lata gwarancji, a przeglądy co 30 tys (long life) kosztują ok 1 tys pln to jest to bajka.
4,0
Stosunek jakość/cena
VW jest o ok 10% droższy od Seata, co wiadomo wynika z polityki cenowej koncernu. Stąd tylko dobra ocena, bo mógłby być tańszy :-) Wyposażenie też jest gorsze. Ford posiada Galaxy i S-Max, które również są tańsze (nie brałem pod uwagę, bo brak 4x4).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 100 tys km i 3 1/2 roku tylko silent blocki w wahaczach przód plus odbijak amortyzatora tylnego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych, co jest dla mnie olbrzymim zaskoczeniem... Samochód był kupiony jako nowość, produkowany jest w Portugalii, oparty technologicznie o Passata, którego elektronika pozostawia sporo do życzenia. Spodziewałem się małej masakry, chorób wieku dziecięcego, etc, a tutaj tylko jak wyżej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR BMT 140KM 103kW
[l/100km]