Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Sharan II Van

Paweł, 10 lat temu
Silnik 2.0 TSI 200KM 147kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Sharan II Van 2.0 TSI 200KM 147kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Rabat handlowca
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nawigacja dla cierpliwych (RNS510). Słabo korzysta z funkcji iPhona.
Silnik : Skrzynia DSG wrzuca nadbiegi juz przy 50-60 km/h. Ciagle mnie to wnerwia. Brak trybu Dynamic nie Sport.
Inne : Za dodatkowe poduszki na tyl trzeba bulic. Dodatkowo pasy zwijaja sie jakby chcialy a nie mogly.
4,0
Całokształt
Jest drogo i nie rozumiem dlaczego tak drogo ;-) Auto na wypasie, bo ma prawie wszystkie dodatki. Nawigacja (RNS510) muli i ciut drazni - na cale szczescie mapy sa nienajgorsze i aktualne. ParkAssist tj. autokrecenie kierownica z reklamy to lekki bubel (ciezko lapie miejsca parkingowe). Latwiej wymienic czego moj pojazd celowo nie ma - nie ma elektrycznych drzwi i elektrycznej klapy bagaznika + nie ma szyberdachu (tego ciagle zaluje ale zona sie nie przekonala). Plus za hak elektrycznie chowany - wszystkim polecam (idealne rozwiazanie do transportu rowerow). Bardzo sie ciesze ze kupilem hak seryjny. Tempomat jak w starym Audi. Moglby byc aktywny lub miec jakis system precrash.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 TSI to naprawdę cichy silnik i za to go chwalę! Słabnie dopiero od 160km/h w górę (myślę, że diesel 2.0 TDI 170km "szedł" lepiej przy prędkościach >160 km/h). Za to w zakresie prędkości najczęściej używanych przeze mnie (
4,0
Skrzynia biegów
To moja pierwsza automatyczna skrzynia biegów. Szybko zmienia biegi i wyczuwa intencje - za to ogromny plus. Wkurza mnie tylko włączanie sie 6ki od 60 km/h! W sumie skrzynia szybko redukuje jeśli dodać gazu, ale generalnie dążenie samochodu do wrzucenia 5 i 6 lekko mnie wnerwia. Sport jest tylko użyteczny dla mnie do wyprzedzania. Za wysoko trzyma obroty i jest zbyt głośny na co dzien. Generalnie brakuje mi jakiegoś trybu dynamic, który trzymałby obroty w aucie w okolicach 2000 a nie nadbiegi 5/6 "spoczywające" w okolicach 1200 obortow/sek :-| Powoli się przyzwyczajam ale idzie mi to z trudem. Zgłosze to chyba ASO bo tak niskie obroty są dla mnie dziwne.
5,0
Układ jezdny
Zadziwiajaco responsywny jak na wymiary kloca :-) Regulowane zawieszenie to troche pic na wode. Pisali o tym. Plusem jest niewielki ruch w przeswicie ale nie warto za to placic 5k. Myslalem, ze bedzie lepiej.
Komfort
5,0
Widoczność
Super. Bardzo mi odpowiada doswietlenie wnetrza i wysoka pozycja za kierownica. W Audi siedzialem jakos bardzo nisko. Jedyne co mnie drazni to brak wyczucia przodu - nie widac gdzie sie konczy. Za to czujniki z przodu, z bodu i z tylu, kamera cofania. Ciut wnerwia takze to ciagle piszczenie jak sie parkuje na zwyklych miejscach w miescie.
5,0
Ergonomia
Najbardziej doceniana cecha jest elektryka foteli i lusterek. Samochod pamieta ktory kluczyk ma jakie ustawienia i w niepamiec odchodza zmiany ustawien gdy zmienia sie kierowca (np. zasiada zona). Nawigacje z checia bym wymienil na cos nowoczesniejszego. Strasznie sie zolwi i drazni mnie wpisywanie/macanie tego urzadzenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
2 agregaty - jeden na przod, drugi na tyl i tak trzymac! Max na klimie i w ciagu 2ch minut w nagrzanym aucie z 40C robi sie 24C. Super sprawa. Mam nadzieje, ze ogrzewanie bedzie rownie wydajne. W sumie na to licze - silnik benzynowy szybciej lapie temperature wiec z nagrzewaniem powinno byc lepiej (szybciej) niz w dieslu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok. Fotele 2go rzedu regulacja elektryczna tyl, przod i wysokosc. Pelna elektryka i pamiec foteli pierwszego rzedu. Pasezerowie takze nie narzekaja. Kazdy fotel indywidualnie regulowany przod/tyl.
5,0
Wyciszenie
Dzieki silnikowi jest super. Chwale sobie i bardzo sie z tego ciesze ze auto mnie nie zawiodlo :-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem. Duzo pali bo dajemy w gary - za to jest przyjemnosc z jazdy. Poza tym koszty utrzymania powinny byc przy naszych przebiegach nizsze niz diesla (max. 15000-20000 rocznie). Na to bynajmniej licze. Pozyjemy - zobaczymy. A no i zadnych g... adblue w moim aucie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Strasznie drogo z dodatkami. VW przesadzil z cena. Salony skore do negocjacji - 15%. Najgorsze ze praktycznie brak konkurencji. SMAX czy Galaxy to ciagle nie jest to.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukac (na razie nic). Pogadamy za 40000 km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukac (na razie nic). Pogadamy za 40000 km.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Sharan II Van 2.0 TSI 200KM 147kW
Średni koszt przejechania 100 km
72,00 zł
12,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Sharan II Van