Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Sharan I

Andrzej, 4 lata temu
Silnik 1.9 TDI 130KM 96kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 420 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Sharan I 1.9 TDI 130KM 96kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,57
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
Inne : Komfort jazdy i przestrzeń
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Poprzednio miałem Sharana z 1999r z silnikiem 110KM do którego będę porównywał. Po liftingu nastąpiła duża zmiana jakości materiałów wykończenia wnętrza, samochód jest bardzo wygodny na trasy, fotele z dobrą regulacją, siedzi się wysoko i wszystko widać. Niezawodny i przesyrzenny, polecam szczególnie wersję 1,9 130KM. Należy zwrócić jedynie uwagę na blacharkę bo jest ona najsłabszym ogniwem
Wrażenia
5,0
Silnik
1.9 TDI 130KM to jedyna słuszna opcja do tego samochodu, jest niezawodna, przyśpiesza tak samo jak 2.0 140KM (wiem co mówię bo brat ma takiego). Pali 6,5l/100km bez względu na styl jazdy i ładunek jaki przewożę. Każdy mechanik go naprawi i nie jest nafaszerowany czujnikami
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów zmienia wiele w stosunku do starszej wersji 5 biegowej, pozwala na płynne przyspieszanie i wyprzedzanie. Biegi wchodzą dobrze ale przy próbie szybkiej zmiany potrafią zgrzytnąć
4,0
Układ jezdny
Kierowanie przypomina bardziej jazdę busem niż osobówką, gabaryty robią swoje. Przy bocznym wietrzę potrafi rzucić samochodem. Mimo wszystko układ jest precyzyjny, kierownica chodzi lekko, zawieszenie potrafi znieść duże obciążenia, dobrze wywiera nierówności, najczęstszą awarią są łączniki stabilizatora które kosztują grosze więc nie ma tragedii
3,0
Karoseria
Niestety producent nic nie zrobił z gnijącym nadwoziem i podwoziem, wrażliwe miejsca to progi szczególnie przy przednich błotnikach gdzie zbiera się woda, tylne nadkola, tylna klapa i belki wzmacniające w podwoziu
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność dookoła pojazdu, cofanie przy ścianie na wyczucie, tu gdzie się kończy szyba tam jest koniec zderzaka, z przodu nie widać końca maski trzeba się tego nauczyć. Siedzi się wysoko, widać drogę z przodu nad pojazdem który chcemy wyprzedzić. Oświetlenie duża poprawa w stosunku do wersji przed liftingiem
4,0
Ergonomia
Radio wysoko wygodne w obsłudze, uchwyty na napoje też, licznik czytelny ładne zegary granatowo czerwone. Bardzo niewygodne sterowanie klimatyzacją umieszczone poniżej kolan na konsoli środkowej wymaga oderwania wzroku od ulicy żeby zmienić temperaturę, brakuje schowka na telefon, portfel przez co trzeba je kłaść na liczniku. Płaski próg załadunkowy ułatwiający wkładanie dużych i ciężkich przedmiotów
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dobrze radzi sobie z dużą kabiną, z ogrzewaniem gorzej, trzeba kawałek przejechać zanim nagrzeje tą powierzchnię
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Skłamał bym mówiąc że jest ciasno, każdy pasażer miejsca ma pod dostatkiem, 7 osobnych foteli w mojej wersji wszystkie z podłokietnikami, z tyłu siedzi się jak w samolocie. Po wyciągnięciu foteli można rozłożyć dwu osobowy dmuchany materac i dobrze się wyspać. Miejsca jest nawet trochę za dużo szczególnie nad głową gdzie nie ma żadnych schowków w podsufitce. Lodówka wchodzi z zamkniętą klapą. Na wakacje rewelacja. Polecam wersję z obrotowymi fotelami przednimi, przy konfiguracji 2-1-2 można zrobić bar na kołach
4,0
Wyciszenie
Jest dużo lepiej niż w wersji przed liftingiem gdzie nie dało się rozmawiać, tutaj jadąc autostradą 130 można bez krzyku rozmawiać z dziećmi w trzecimi rzędzie, nie męczy przy dłuższej jeździe jednak po wjechaniu na dziury czy kostkę brukową plastiki trzeszczą i hałasują
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
20 tys km w ciągu roku często z towarem po 800kg bez większych awarii i przy spalaniu 6,5l. Super
5,0
Stosunek jakość/cena
Za kilka tysięcy nie kupicie nic lepszego, osobówka, van, dostawczak a jak trzeba to dzięki dużemu prześwitowi można zjechać z drogi
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wentylator klimatyzacji 350zl, łączniki stabilizatora 120zl z wymianą szt, i olej...:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Półoś za 300zl i nic więcej ale wszystko zależy od stanu w jakim się kupi

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Sharan I 1.9 TDI 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Sharan I