Zawieszenie
: bałem się twardego zawieszenia, a tu komfort ok.
5,0
Całokształt
Super auto na dużą rodzinę. A nawet samemu nie żal się tym wozić, bo pali bardzo mało. Wygodny i komfortowy. Przy dobrym traktowaniu bezusterkowy. Bardzo dużo miejsca w środku. Na wszystko - na małe drobiazgi i duże bagaże, na dzieci, psa i teściową. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą. Świetna widoczność. Wsiadanie i wysiadanie bezstresowe. Wysoka pozycja siedzących ma znaczenie dla bezpieczeństwa - przy najgroźniejszym uderzeniu bocznym, energia uderzającego pojazdu idzie w podłogę, a nie w biodro pasażera.
Wrażenia
3,0
Silnik
Nie jest cichy, ale miły dla ucha. Nawet przy dużych prędkościach nie przeszkadza. \"Dużych\" znaczy w tym aucie max 140 km/h, bo to prawie autobus. Wyprzedzać się nauczyłem, ale na początku wydawało mi się, że to żółw.
5,0
Skrzynia biegów
Automat tradycyjny, bez zarzutów, nie szarpie, nie zgrzyta zmienia kiedy trzeba
5,0
Układ jezdny
Na tak wysokie auto (im wyższe tym sztywniejsze zawieszenie być musi) oceniam komfort bardzo dobrze. Wcześniej miałem super twardą mazdę 6, w której trzęsło mną nawet jak przejeżdżałem po pasach. Sharan jest komfortowy, dobrze wyważony i się nie przechyla na zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
Idealnie we wszystkich kierunkach. Wysoko się siedzi - wszystko się widzi. Jedynie jak się zamontuje środkowy fotel w drugim rzędzie, to w lusterku wstecznym widać tylko zagłówek. Ja go zostawiam w garażu, bo mi wystarcza 6 foteli.
4,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko OK, tylko jak się wysunie uchwyty na kubki, to nie można sterować radiem. Chyba, że się ma kierownicę wielofunkcyjną.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja pracuje głośno i nie bardzo daje radę z ogromną kubaturą auta. Latem cały czas uciążliwie szumi żeby utrzymać zadaną temperaturę, a zimą muszę trzymać kierownicę w rękawiczkach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestronność to był mój główny cel przy wyborze tego auta. Wszyscy pasażerowie jeżdżą na odrębnych fotelach, każdy się przesuwa i odchyla jak mu się podoba. Nic dodać, nic ująć. Fotele łatwo się wyciąga i można przewieźć dużą sofę z IKEI.
4,0
Wyciszenie
Nawet przy 140 km/h można swobodnie rozmawiać. Przy ciepłym silniku, przy spokojnej jeździe można zapomnieć, że to diesel.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po Warszawie przeważnie się jeździ 80km/h, więc po całym dniu (robię około 100km dziennie)komputer pokazuje mi średnie spalanie 6,5 l/km. W trasie jadę przeważnie 130km/h, a średnie spalanie wychodzi 7,8 l/km. Gdy chciałem sprawdzić maksymalną oszczędność to (bez włączonego radia i klimy) uzyskałem wynik 5,4 l/km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonale. VAN w cenie zwykłej osobówki. Porównywałem z toyotą sienną albo hondą odyssey, ale tamte nie występują z silnikami diesla i palą jak smoki ponad 15 l/100km.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdy kupiłem Sharana (miał przejechane 160 tys)od razu wymieniłem klocki, tarcze, końcówki drążków, rozrząd i wszystkie płyny. Zrobiłem 50 tys. km i nic się nie popsuło. Jedynie spryskiwacz tylnej szyby nie działa od początku, ale nie mam kiedy go naprawić. Reszta działa. Klapa od schowka przed nogami pasażera trzeszczała, ale naprawiłem sam bez kosztów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać. Nic się nie dzieje. Przeglądy z wymianą oleju robię regularnie co 15 tys.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 116KM 85kW
[l/100km]