Ogólnie rzecz ujmując wóz jest dobry do przemieszczania się jak i czerpania przyjemności z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zaletą dwulitrówki w klekocie na CR jest możliwość zrobienia niewielkim kosztem nowych map sterowania silnikiem. W serii wiadomo nie jest on demonem prędkości, ale po wgraniu nowego softu auto jest już nieco przykemniejsze w jeździe i ma obecnie 181KM i 444Nm. W trasy idealny, niskie spalanie w okolicach 5 litrów gnojówki na miasto już niezbyt z racji często zapychającego się filtra DPF.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna jest dobra w trasy. Występowały jej chyba dwa warianty. Dłuższa i krótsza. Dłuższa ma opis LHD i bardzo przyjemnie się z nią jeździ w długie trasy. 140km/h przy 2150 rpm. Skok lewarka nieco długi ale samo działanie nie stanowi żadnych problemów.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie to chyba coś pomiedzy golfem V a golfem VI więc jest w miarę uczciwe, czyli z tyłu pełen wielowahacz. Prowadzenie mocno na plus. Wóz jest bardzo stabilny podczas prędkości powyżej 200 km/h Komfortu pracy nie ma zbyt dużej na felgach 19 cali, na 17 jednak jest optymalnie.
5,0
Karoseria
Karoseria jest okej, cieszy oko. Ma przyjemne kształty. Wygląda dużo lepiej od oklepanego Golfa 5 lub 6 w trzech drzwiach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest niczym w czołgu. Do przodu jest okej. Do tyłu jest dużo gorzej. Sprawę ratują nieco czujniki cofania jednak mimo to trudno określić gdzie kończy się auto.
5,0
Ergonomia
Wszystko w środku przeszczepione wręcz z Passata B6 więc ergonomia jakaś tam jest. Funkcjonalnie lecz bez fajerwerków. Przyjemna kierownica wielofunkcyjna lekko spłaszczona na dole.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa. Klimatyzacja chłodzi. Nie ma zastrzeżeń w tej kwestii.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dla osób do 2 metrów jest okej, z tyłu zaś maks 175cm wzrostu.
4,0
Wyciszenie
Do 90 km/h jest całkiem znośnie, przy 140 km/h już tak niezbyt. Nie jest głośno, jednak dyskomfort w uszach po 400 km jazdy pozostaje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez rok w miarę zadbanym aucie zostało wymienione: pompka sprzęgła, termostat, sterownik klap wirowych w kolektorze ssącym. A tak to zwyczajne wymiany eksploatacyjne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cenowo wychodzi podobnie jak Golf VI jednak otrzymujemy nieco przyjemniejsze dla oka nadwozie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem głupieje sterownik elektrycznej szyby kierowcy. Należy opuścić ją do samego dołu i ponownie do góry i jest okej. Innych usterek nie stwierdzam.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sterownik klap wirowych. Cena zamiennika to 260 zl, więc w ciagu roku uzytkowania to tylko tę wymianę traktuje jako niespodziewaną. Nie ma tragedii.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW
[l/100km]