Zawieszenie
: Auto sportowe, a zawieszenie w trybie Comfort - śmietanka, którą spijam, dzięki inżynierom VW. Brawo!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: ESP Off - magiczny guzik, który nie wyłącza całkowicie kontroli trakcji.
5,0
Całokształt
Takiego auta szukałem! Piękne, zadziwiająco szybkie nie tylko na prostych. Wydech strzela jak ugrzeczniona rajdówka (nie to, co WRX STi, ale jest co posłuchać). Wybaczam mu nawet FWD.
Scirocco R - like it
Wrażenia
5,0
Silnik
Może nie brzmi tak samo, jak wolnossący V6, ale za to jest lżejszy i dzięki naprawdę porządnej turbosprężarce można na niego liczyć na praktycznie każdym biegu. Od 2000 obr/min nieprzerwane przyspieszenie. Posłuchajcie go powyżej 2500 obr/min ;D
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie nie mam zastrzeżeń poza tym, że skok lewarka mógłby być bliższy tym typu \"short-shifter\". Sprzęgło średnio-twarde, do wyczucia. Miałem też \"drobną\" awarię SB, zrobiono na gwarancji i dostarczono całkowicie nową skrzynię. Duży plus.
4,0
Układ jezdny
Samochód idealnie trzyma się drogi (Pirelli P Zero). Klei się do asfaltu niczym gokart. Dobrze czuć pojazd, niski środek ciężkości zapewnia niebywałą stabilność na zakrętach. Dzięki elementowi zawieszenia DCC to ja decyduję, czy dziś jeżdżę po dziurach (comfort), w miarę dobrej trasie (normal), czy zapewniam sobie dawkę adrenaliny (sport). Ten ostatni przydaje się także na szybkie pokonywanie autostrad.
Niestety, nie dostaje ***** ze względu na brak napędu RWD (o co naprawdę z wyglądu się prosi!).
Komfort
3,0
Widoczność
Przednia szyba i dwie boczne z przodu zapewniają dobrą widoczność. Przyda się też szyberdach (optycznie powiększa wnętrze i rozjaśnia je + więcej miejsca na głowę dla wysokich efendich). Z tylnych foteli mało widać, spoglądalność raczej awaryjna, co również tyczy się tylnej szyby. Niezbędną opcją są czujniki parkowania z tyłu.
5,0
Ergonomia
Jak to w VW, wszystko na właściwym miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę mógłby mi szybciej ogrzewać kuper. W lato czarne skóry szybko się nagrzewają, ale sytuację ratuje Climatronic :P
Polecam optymalne ustawienie:
- zima - 22°C bez AC z auto-obiegiem wewnętrznym AUTO opcja
- lato - 21-22°C z AC z auto-obiegiem wew. na AUTO opcji (czyli komputer dobiera pracę wentylacji w zależności od temperatury wnętrza)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca tyle, ile dusza zapragnie pod warunkiem, że z tyłu nikt nie siedzi. Wg mnie Scirocco R powinno być max. 3-osobowe.
Nie warto jechać kompletem (w domyśle - mordeczko - nie bierz nikogo do siedzenia bezpośrednio za swoimi plecami... no może dziecko albo karła), jeśli kierowca ma 186 cm wzrostu. Fizycznie nie jest możliwe przyjęcie prawidłowej pozycji za kółkiem (patrz \"akcja plecy\" i \"akcja twarz-przy-szybie\").
Daję 3+ z możliwością poprawy.
4,0
Wyciszenie
Spoko. Nie utońcie przy wyłączonym radiu we własnych myślach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rozpiętość możliwości Rki jest wielka. Potrafi palić mało, ale w końcu i tak depniesz. Jeśli masz temperament, tego auta nie oszukasz.
Miasto: WWA - ok.15L/100km. Płock - ok. 12L/100km.
Trasa: od 8,9 do 10,1L/100km.
Rajd o kropelce - 6,9L/100km
Rajd o baryłce - 21,3L/100km
Nad spalaniem nie rozpaczam, nie kupowałem diesla.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mało które auto przy tej cenie może się pochwalić takimi dobrymi osiągami (ok. 6s do 100km/h), wykończeniem wnętrza (plastiki mogłyby być mniej.. plastikowe?), czy minimalnym spalaniem.
Za tą cenę dostajemy wyjątkowo porządne auto, z żyłką sportowca.
Polecam
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy 1300 obrotów jakaś część wewnątrz Rockiego (suburbia fotela pasażera) wchodzi w wibracje, które mnie ostatnio potwornie irytują... muszę to wreszcie sprawdzić!
Dochodzi mnie też dźwięk piszczenia hamulców przy dohamowywaniu, np. na światłach przy małych prędkościach. Zaczęło się w zimę, więc nie wiem na ile wina temperatury, a na ile hamulców.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza skrzynią biegów (która notabene się rozsypała, lecz już jest nowa) to motoryzacyjny majstersztyk. Oprócz tego razu mnie nie zawiódł.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 265KM 195kW
[l/100km]