Szczerze polecam Scirocco ale należy się wystrzegać obklejonych naklejkami egzemplarzy z wydechami jak rynna (czyli zajechanych przez młodych gniewnych). Ten samochód to klasyk i coraz rzadziej można go spotkać. Jeśli o autko dbano przez jego żywot to jest praktycznie niezniszczalne. Stara szkoła VW i płyta od Golfa I czynią z niego pojazd bardzo wytrzymały na polskie drogi. Jego prostota w budowie i ogólna surowość pozwala na bezawaryjną prace. Autko za którym wielu się obejrzy bo to typowy, kanciasty, sportowy samochód z lat 80 - wg mnie najlepszych lat jeśli chodzi o motoryzacje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniczek 1.8 daję radę ale ja zdecydowałem się na swap na 2.0 8V który rozwija 115KM. Jeździ się tym świetnie i ekonomicznie. Jednostka bezawaryjna i bardzo dobrze znosząca LPG.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia krótka (przy 100km/h na 5 biegu 3100 obr.) i dzięki tamu autko ma niezły sprint do 100km/h. Skoki lewarka mogłyby być krótsze i bardziej precyzyjne choć tragedii nie ma.
5,0
Układ jezdny
Na ori zawieszeniu autko stoi wysoko niczym koza więc jak masz Sciro to na glebę go :). Ja założyłem zawieszenie Koni Sport z regulacją twardości. Jest jednocześnie sportowo i komfortowo. Drogi trzyma się niczym przyklejony a plomby w zębach nie wypadają. Polecam taki setup :)
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest bardzo dobrze. Do tyłu przeszkadza trochę spojler na klapie ale można się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Bardzo podoba mi się to że opierając rękę na lewarku zmiany biegów można sterować radyjkiem. :) Z wyposażenia szyberdach, komputer MFA, centralny zamek, wspomaganie kierownicy i elektryczne szyby. Deska mi się bardzo podoba - drugiej podobnej w innym aucie nie widziałem. Fotele kubełkowe świetnie trzymają na boki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę grzeje jak wściekłe a w lato ładnie chłodzi (jak mało to korbka i szyberdach w górę :)). Jedyna wada to taka że z bocznych nawiewów zawsze leci zimne...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodnie ale z tyłu już nie jest tak kolorowo. Choć przyznam, że jak na takie autko z zacięciem sportowym to jest nieźle. Ja mnie narzekam.
4,0
Wyciszenie
Jak wydech nie dziurawy a silniczek równo i cicho pracuje to jest całkiem cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie 8 - 9l gazu a w mieście maks to 11l. Jeśli chodzi o benzynę to nie wiem bo nie robię jakiś wielkich przelotów na pb. Ale coś ok. 8l w mieszanym.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za ideał można dać 7000-8000 zł.(praktycznie to graniczy z cudem). W niezłym stanie 4000-5000zł. Za 2000 można już kupić do jazdy ale nie oszukujmy się - i tak prędzej czy później trzeba będzie dołożyć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem kłopotów jeśli chodzi o to co z fabryki wyjechało. Ale jakieś magiczne sztuczki poprzedniego właściciela niekiedy potrafiły wyjść.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem jakiś poważnych usterek oprócz puszczenia simeringu na pompie wspomagania co skutkowało wymianą pompy. A tak to standard: przeguby, łożyska, paski, płyny i filtry. Dla spokoju zrobiłem mały remoncik silnika bo autko ma u m nie dożywocie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 95KM 70kW
[l/100km]