Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo VI Hatchback 5d

Michacki, 3 lata temu
Silnik 1.0 TSI 95KM 70kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 39 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Polo VI Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,64
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Naprawdę podchodziłem z rezerwa i po historii rodziny tsi i po 3 cylindrach ale to mocny punkt auta
Przeniesienie napędu : DSG się sprawdza
Karoseria : Oferuje naprawdę dużo miejsca
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Akumulator który jest trochę za mały (pojemność) do jazdy po mieście z systemem start stop
5,0
Całokształt
Top aut klasy B, wielkością wnętrza przebija 10 letnie auta kompaktowe, dobrze wykończony, cichy w środku, oszczędny, ma zapas mocy do wyprzedzania, zwrotny i zwinny. Świetny system multimedialny, bezawaryjny, tani w utrzymaniu. Automat DSG dobrze współpracuje z silnikiem dopasowując się do zamiarów kierowcy. Może nie jest to pożeracz autostrad ale mimo 3 cylindrów daje radę, jego żywioł to miasto. Kupiłbym ponownie w tej samej konfiguracji. Polecam
Wrażenia
5,0
Silnik
Ci, którzy krytykują jednostki 1.0 TSI zazwyczaj nigdy nie mieli z nimi do czynienia. Brak usterek wieku dziecięcego, dobra dynamika. Spalanie w mieście bez wysiłku 5.5l/100 w trasie do 120 km/h 4.6l/100, pod miastem do 90 km/h poniżej około 3,8l/100 km. Brak poboru oleju, kultura pracy naprawdę dobra, przez chwile na zimnym silniku słychać ze to 3 cylindry. Moment obrotowy dostępny szeroko, co pozytywnie wpływa na dynamikę. Optymalny wybór do tej klasy auta. Polecam zmieniać olej co max 15.000 km czyli połowę zalecanego interwału przez VW.
5,0
Skrzynia biegów
Automat DSG rewelacja, płynna zmiana biegów, czasem zaraz po ruszeniu zdarza mu się przeciągnąć przełożenie z 2 na 3 ale tak to bez uwag. Skrzynia pracuje domyślnie tak by oszczędzać paliwo, tryb sport podnosi utrzymywanie obrotów przy normalnej jeździe. Praktycznie nie widać kiedy skrzynia zmienia biegi.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość twarde, ale auto zwrotne. Trzeba zwalniać przed progami zwalniającymi bo czeka nas niemile uderzenie o kierownice lub deskę rozdzielcza.
5,0
Karoseria
Atrakcyjna sylwetka, ładne kolory, dobra jakość lakierów co obecnie jest rzadkością.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka mogłyby być większe, na minus brak monitorowania martwego pola. Poza tym w normie
5,0
Ergonomia
Wszystko dobrze rozplanowane, rewelacyjny wyświetlacz multimedialny, klimatyzacja sterowana nie przez dotyk co jest plusem. Nie mam zastrzeżeń
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak nawiewu w drugim rzędzie to największy minus, ale auto bardzo szybko zima się nagrzewa a latem chłodzi wiec tu duży plus. Nie wszystkim przypadnie do gustu umiejscowienie nawiewu w konsoli centralnej ale mi pasuje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto klasy B to bardzo przestronne auto, duży bagażnik, podwójna podłoga, składana kanapa niemal na płasko, wygodne sportowe fotele z dobrym trzymaniem bocznym. Miejsca w sam raz do miasta i pod nie, rodzinny samochód to nie jest.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszone, silnika nie słychać prawie wcale, przy wyższych prędkościach jedynie wiatr daje się we znaki. Tak trzymać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na gwarancji nie wydarzyło się nic nadzwyczajnego i oby tak zostało, ceny przeglądów przystępne - 800 zł za pierwszy i dodatkowo wymiana oleju po 15 tysiącach -350 zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest to najtańsze auto tego segmentu ale oferuje sporo miejsca i bardzo przyzwoite wyposażenie. Dałbym 4+ bo jednak mogłoby być trochę lepiej - brakuje np kamery cofania (wymaga sporej dopłaty)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Akumulator dość szybko się rozładowuje - już dwa razy musiałem ładować bo wyskoczył komunikat, Autko wyjechało z fabryczna wada spryskiwacza który naprawiono na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, i tak ma być. Czego oczekiwać od prawie nowego auta…

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Polo VI Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Polo VI Hatchback 5d