Nie spodziewałem się, że od tej klasy samochodu otrzymam tak wysoką jakość wykonania. Idealnie dobrany silnik ze skrzynią, ekonomia, wykonanie wnętrza oraz wyposażenie w dosyć niskiej jak na dzisiejsze warunki cenie - Polówka bije o głowę każdy inny samochód w segmencie aut małych - szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę stosunek jakości do ceny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, kiedy wcisnę gaz do dechy.
Oszczędny przy spokojnej jeździe.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna i oferuje długie przełożenia, dzięki czemu przy prędkości około 90 km/h podróżujemy z 2000 RPM.
4,0
Układ jezdny
Samochód idealny do miasta - bardzo dobrze tłumi nierówności. Wspomaganie działa świetnie - przy małych prędkościach kierownicą skręca się delikatnie. Przy większych natomiast czuć odpowiedni opór.
Gorzej sytuacja na trasie. Przy wyższych prędkościach buja jak łajbą na morzu.
5,0
Karoseria
Brak uwag - żadnych problemów z odpryskami czy czymkolwiek innym. Producent zabezpieczył progi przed korozją, więc problemu z rudą raczej nie będzie.
Komfort
5,0
Widoczność
Słupki nie zasłaniają widoczności. Więcej widać przez tylną szybę niż w przypadku poprzednich modeli. Brak martwego pola jeśli dobrze ustawimy lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu - bardzo prosty w obsłudze i rozłożenie przycisków intuicyjne. Wszystko w zasięgu ręki kierowcy.
Samochód co prawda nieco niski, lecz według mnie to pozytywna cecha, gdyż nadaje mu trochę agresywności.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik bardzo szybko łapie temperaturę, a więc w zimne dni już po kilku chwilach mamy ciepełko. W przypadku ustawienia nawiewu wyłącznie na przednią szybę samochodzik automatyczne włączy klimatyzację, która pomaga w pozbyciu się zaparowanych szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O wiele większy niż poprzednia polówka - na plus. Pełna konfiguracja miejsca kierowcy - kolejny plus. Możliwość odsunięcia fotela przedniego pasażera w taki sposób, że ponad dwumetrowy chłop bez problemu się zmieści - czego chcieć więcej?
5,0
Wyciszenie
Na tę klasę samochodu - idealnie. Do 100 km/h podróżować można w bardzo cichym środowisku. Jeżeli ktoś przejmuje się, że będziemy słyszeć "kosiarkę" spod maski, to dopiero przy 4000 RPM dowiemy się, że to tylko 3 cylindry. Na trasie do 120 km/h i przy spokojnej jeździe idealne wyciszenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Małe spalanie w połączeniu z małym silnikiem to przede wszystkim tańsza eksploatacja, a w serwisie tańsze wymiany oleju.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przed zakupem odwiedziłem wiele serwisów. W tej cenie mogłem wybrać Skodę Fabie (która miała gorsze wyciszenie i jakość wykonania wewnątrz), Toyotę Yaris (z bardzo czułym układem sterowania i twardym jak skała plastikiem) albo i20 (z biednym wyposażeniem). W polówce nie czuć tandety pod palcem. Niezwykle wysoka jakość wykonania i w miarę niska cena to powód, dla którego do dziś jestem zadowolony z zakupu i nie żałuję ani grosza.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na samym początku, bo po 300 kilometrów, miałem problem z silniczkiem wycieraczki, który w ramach gwarancji wymieniony został na nowy. Oprócz tej sytuacji wszystko działa jak należy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważniejszych problemów - od strony mechanicznej i wykończeniowej samochód idealny. Nic dodać, nic ująć. Wszystko dobrze sparowane.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 95KM 70kW
[l/100km]