Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo VI Hatchback 5d

Marcin, 5 lat temu
Silnik 1.0 TSI 95KM 70kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Polo VI Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,50
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika tego auta jest naprawdę zaskakująca.
5,0
Całokształt
Polo z DSG kupiłem jako auto do dojeżdżania do pracy. Jest to najmniejszy z 8 samochodów, które kupiłem do tej pory w salonie. Jeżdżę nim na zmianę z SUVem (diesel z automatem). Świetny zakup. Absolutnie wyśmienicie nadaje się do długich, uciążliwych dojazdów do pracy, ale też przyjemnie jeździ nim się za miasto (oczywiście tylko po dobrym asfalcie). Zwrotny, nie zajmuje dużo miejsca na parkingu. DSG spisuje się bardzo dobrze. Koniecznie polecam dokupić kod do Apple Car play (tylko na kablu niestety).
Wrażenia
4,0
Silnik
Kosiarka 3 cylindrowa. Zaskakuje dynamiką z takiego małego motorku. Przyjemnie jeździ się do 2.5-3 tys obrotów (nie słychać, że to 3 cylindrowiec). Powyżej 3 tys. chodzi jak traktorek na trawniku.
4,0
Skrzynia biegów
DSG to dobra skrzynia biegów. Nie wiem tylko czemu DSG ma kłopoty z ruszaniem - zrywa się do przodu, choćby nie wiem jak lekko wciskać pedał gazu. Przez pierwsze 2-3 tys km czuć było zapach przypalanego sprzęgła cofając pod górę - teraz jest ok.
4,0
Układ jezdny
Auto zwrotne, dość dobrze trzyma się nawierzchni (ogumienie 195/55R16) - ale bez szału. Wahacze już słychać po 10 tys. km przejeżdżając przez przeszkody przy otwartych oknach (a obchodzę się z nim jak z jajkiem).
4,0
Karoseria
Samochód jest dziwnie polakierowany. Obejrzyjcie maskę przy dobrym oświetleniu pod dużym kątem (widać strukturę takich gęstych falek). Na nierównościach trzeszczy mocowanie przedniej szyby?
Komfort
5,0
Widoczność
Jest OK. Przy cofaniu przydaje się kamera cofania. Po wrzuceniu wstecznego podnosi się znaczek VW pod którym jest kamera.
4,0
Ergonomia
Auto jest niskie, kilka razy sobie obiłem głowę, a nie jestem specjalnie wysoki (176 cm). W środku wszystko pod ręką, sprytny bagażnik z obniżaną podłogą. Kto wymyślił w VW włącznik ogrzewania lusterek przy pokrętle ustawiania lusterek? Najpierw nie mogłem go znaleźć, a potem przez kilka tygodni jeździłem z włączonym ogrzewaniem lusterek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam manualną klimatyzację. Zimą ciężko ustawić nawiew tak aby nie było zimno w stopy a jednocześnie nie było ukropu w samochodzie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest sporo miejsca, nie narzekam, poza wsiadaniem.
5,0
Wyciszenie
Jest super. W aucie jest ciszej niż w nie jednym aucie premium. Nie słychać kół (ogumienie z fabrycznego montażu letnie, jak i zimowe daje radę - Dunlop Winter Sport 5).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali mało. Dużo za wcześnie na ocenę innych kosztów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest bardzo dobrze. Za 75 tys masz sprytne auto miejskie z rasowym automatem wyposażone we wszystko co niezbędne (czujniki zmierzchu, zmroku, Apple Car play, podgrzewania foteli, kamera cofania, Active Info display, itd).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto odwiedziło raz serwis na gwarancji: głośno dzwoniła na nierównościach dźwignia hamulca ręcznego (podciągnięto linki i jest ok). Poza tym nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma i nie tak zostanie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Polo VI Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Polo VI Hatchback 5d