Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo VI Hatchback 5d

Equ, 5 lat temu
Silnik 1.0 TSI 115KM 85kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 700 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Polo VI Hatchback 5d 1.0 TSI 115KM 85kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,79
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Karoseria
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Kapitalna jednostka - kiedy trzeba, można bezpiecznie przycisnąć z zapasem mocy. Kiedy chcemy zaoszczędzić - wystarczy trzymać 90-100 km/h w trasie na szóstym biegu, by spalanie zeszło do 4,6-4,8 l (!) na setkę. Przecież to bajka! Silnik lubi obroty od 2000 w górę. Osiągi jak z Golfa II GTI w małym, miejskim bzyku - nie ma wstydu na trasie.
4,0
Skrzynia biegów
Może to mój egzemplarz, a może ten model tak ma, ale jednak jedynka i dwójka nie wchodzą tak pewnie, jakbym sobie życzył. Być może muszę się przyzwyczaić i lepiej wyczuć skrzynię. Auto lubi też, by wrzucać dwójkę niemal natychmiast, nie każdemu musi to odpowiadać.
5,0
Układ jezdny
Jest świetnie. Komfortowo, pewnie, stabilnie. Nic dodać, nic ująć.
5,0
Karoseria
Świetna, zwarta i całkiem dynamiczna sylwetka, auto doskonale się prezentuje i przyciąga wzrok, a przy tym jest niesłychanie zgrabne, nie ma zbędnego centymetra. Konstrukcja sprawia, że bagażnik jest zaskakująco duży, jak na zewnętrzne rozmiary auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu życzyłbym sobie nieco lepszej, ale nie ma, generalnie, powodów do narzekań. Z czujnikami parkowania i - ewentualnie - kamerą trudno nie zaparkować dobrze.
5,0
Ergonomia
Volkswagen to Volkswagen - schowki, skrytki, kieszonki są tam, gdzie ich potrzebuję. W drzwiach, w podłokietniku, pod fotelem, w konsoli środkowej, pod podsufitką na okulary, w fotelach z tyłu, w drzwiach z tyłu. Do tego porty USB do ładowania telefonów dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest tak, jak powinno być, chociaż wiadomo - auto nie jest duże, łatwo się nagrzewa i później trudno mu tę temperaturę oddać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest naprawdę SZEROKIE, czuć, że można swobodnie operować łokciami, a do tego wyciągnąć nogi, rozprostować się etc. Nie wiem ile trzeba by mieć wzrostu, by poczuć ciasnotę. Jedynie tunel środkowy z tyłu może przeszkadzać "środkowemu" pasażerowi.
5,0
Wyciszenie
W tej klasie - fantastyczne. Uruchomionego silnika prawie nie słychać, do 100 km/h można swobodnie rozmawiać nie podnosząc głosu, szósty bieg też robi swoje. Więcej słychać toczące się opony, niż silnik. Głośniej robi się dopiero przy 140 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za wcześnie, by oceniać, ale jedno mogę pochwalić - na trasach z Katowic do Chełmna w Kujawsko-Pomorskim czy z Chełmna do Warszawy średnie spalanie wyszło poniżej 5 litrów przy oszczędnej, ale rozsądnej jeździe (wyprzedzałem, przyśpieszałem, momentami 100-100 km/h). Znakomity wynik.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wiadomo, że z Volkswagena się płaci. Ale Polo oferuje naprawdę wiele - asystentów bezpieczeństwa, dużo miejsca, kapitalny silnik, świetne wygłuszenie. Nie żałuję ani złotówki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Polo VI Hatchback 5d