Duże jak na swoją klasę. Mam 1,90cm i mieszczę się sam za sobą mając pare centymetrów luzu za kolanami. Silnik fajny elastyczny i bardzo ekonomiczny szczególnie w mieście. Jak się wkręca na obroty to trochę słychać trzy cylindry, ale ja akurat lubię ten warkot. Warto dopłacić za active info display bo wygląda obłędnie. System info rozrywki wraz z android auto reaguje nadzwyczaj szybko bez jakiegokolwiek zamulania. Z systemu start stop zacząłem korzystać dopiero po 1500km załącza się kiedy kierowca chce nie wiem czemu tak gadają na tą funkcje. Bardzo przydatna funkcja precrash w standardzie - można się zagapić bez konsekwencji. Zostaje światło - ledy dają naprawdę rade szczególnie długie (to mnie naprawdę zaskoczyło). Minusy może cena ale porównując jakość materiałów, wielkość samochodu to różnica się zaciera na tle konkurencji. Jeszcze duży tunel środkowy i ten problem z środkowym pasem, którego vw nawet po roku od premiery nie naprawił czeka mnie z tego powodu jeszcze wezwanie serwisowe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ekonomiczny. Szybko się nagrzewa. Elastyczny -4 bieg i nawet zagorzały tirowiec nie jest przeszkodą.
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia. Fajnie się miesza. Częściej trzeba jeździć na pierwszym biegu. Eco doradca proponuje wrzucić 6 już 70-ciu.
5,0
Układ jezdny
Dużej różnicy nie ma przy zmianie wielkości felg. Zmieniałem z 17 letnie profil 45 na zimowe 16 profil 55.
5,0
Karoseria
Dopłaciłem za pakiet R-line. Zmienia to wygląd znacząco. Jak ktoś chce żeby jego samochód się wyróżniał to polecam. Alufelgi 17 bardzo ładne, ale dopłata do nich bardzo przesadzona.
Komfort
5,0
Widoczność
co można powiedzieć - dobra. Czujniki dają rade wyczuwają nawet te niskie krawężniki.
5,0
Ergonomia
Jak we wszystkich vw wszystko w zasięgu reki. Duży plus, że wyświetlacz jest wyżej niż w przypadku np. golfa i że nie jest doklejony do deski rozdzielczej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daje 4 z tego powodu, że za klimatronic musiałem dopłacić 3500zł (na niemieckiej stronie o połowę tańszy choć po skonfigurowaniu całości auto mi wyszło o 10000zl wiecej ) i że nie można dokupić ogrzewanej przedniej szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielkość wnętrza porównywałem z golfem w salonie. Siadałem w obu samochodach sam za sobą. Różnica może 2cm na korzyść golfa - także niezauważalna. Dużo miejsca na nogi u kierowcy (prawe kolano nie uderza ani nie boli przy dłuższych trasach.
5,0
Wyciszenie
do 130 cichutko. Z zewnątrz słychać głównie opony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali. Wymiana oleju co dwa lata - do tego na pewno nie będę się stosował. Mały silnik, segment B (choć bliżej mu do segmentu C ) co powoduje mniejsze składki ubezpieczenia. Zobaczymy jak z awaryjnością ale części będą tanie x samochodów ma te same podzespoły.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pomijając zawyżoną dopłatę do klimatronica oraz felg i porównując cena/jakość do konkurencji jest ok. Ocene 5 gwiazdek daje ze wzgledu na warunki finansowania. Wziąłem w kredycie 50/50. Nikt nie daje takiego oprocentowania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowy samochód. Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowy samochód. Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 115KM 85kW
[l/100km]