Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo V Hatchback 5d

Sebastian, 4 lata temu
Silnik 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW 2009-2014 - Oceń swoje auto
3,57
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
3,0
Całokształt
Samochód jest ładny, zgrabny i praktyczny. Dobrze się prezentuje, przyjemnie się nim jeździ, nic nie skrzeczy, nic nie piszczy, ale mój egzemplarz przynajmniej ma sporo usterek. Zacznijmy od drobnej usterki - kable idące do klapy bagażnika i do trzeciego światła stopu potrafią się przetrzeć od otwierania bagażnika, przez co trzecie światło może przestać świecić, a klapa przestać otwierać. Z poważniejszych rzeczy, a ich jest więcej, to przede wszystkim EGR i wtryskiwacze. Po przejechaniu 110k km musiałem wymienić EGR (koszt około 1500 zł), bo padła w nim elektronika. Do tego największy problem, jakim są prawdopodobnie wtryskiwacze. Samochód zdecydowanie za dużo spala jak na swoje gabaryty i "oszczędny" silnik. Bardzo wrażliwe wtryskiwacze, które nawet nie wiadomo od czego potrafią się uszkodzić. Tankuję paliwo na jedynie dobrych stacjach a i tak mam podejrzenie tego, że się uszkodziły. Wszystkie objawy takie jak wysokie spalanie, głośny klekot i nierówna praca silnika się u mnie pojawiły i są typowe dla uszkodzonych wtryskiwaczy. Regeneracja kosztuje około 600 zł od jednego wtryskiwacza, a jest ich 4. Nawet jak bym to naprawił, to nie wiem czy problem nie powróci. Części do tego samochodu są w średnich cenach, nie są ani przesadnie drogie ani tanie. Poza usterkami, to autem jeździ się dobrze. Prezentuje się też dobrze. Bagażnik nie jest zbyt duży, auto jest ogólnie idealne dla singla lub pary bez dzieci. Gdyby nie problemy z wtryskiwaczami, EGR itd to te auto byłoby naprawdę dobrym samochodem na co dzień i na trasę. Nie polecam tego samochodu z tą jednostką silnika.
Wrażenia
3,0
Silnik
Problemy z wtryskiwaczami - głośny klekot, zatracenie mocy, nierówna praca silnika po rozruchu. Do tego problemy z EGR (elektronika) i przechodzenie samochodu w tryb awaryjny.
5,0
Skrzynia biegów
Jest tak jak być powinno.
5,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Lakier jest dość miękki i przy tym podatny na zarysowania.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest w porządku, ale trzeba chwilę odczekać zanim się rozgrzeje.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest niewiele miejsca z tyłu. Do przeżycia, ale mogło być lepiej, ale nie ma co się dziwić po samochodzie o takich gabarytach.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rozrząd to wydatek w granicach 1200 zł. Wymiana EGR 1500 zł. Opony 16" 400 zł od sztuki za model o dobrym stosunku jakości do ceny. Wymiana wszystkich klocków to koszt około 500 zł z robocizną. Tarcze też drogie, bo muszą być wentylowane. Jest drogo.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kable idące do klapy bagażnika się przecierają z czasem i trzeba je naprawiać.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dużo poważnych usterek, które są drogie, a z kilometrami coraz więcej ich wychodzi. Dawno nie miałem w rodzinie auta, które sprawiałoby tyle problemów.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Polo V Hatchback 5d