Karoseria
: Wyglad samochodu jest jego najmocniejsza strona.
4,0
Całokształt
Oceniam ten samochód na 4, ma atrakcyjny design, przypominający serię GTI, opływowe kształty zmniejszają opory powietrza, autko dobrze użytkuje się w cyklu mieszanym, nie polecam do użytku miejskiego niskie zawieszenie, zderzak który można urwać dojeżdżając do krawężnika przez swój wygląd wystający do przodu, do tego silnik niestety wyposażony jest w DPF, filtr cząstek stałych który zamiast wymieniać polecam zdemontować w wykwalifikowanym warsztacie, z autka nie wysiada się wygodnie, polecam szczególnie osobom którym podoba się wygląd a ten naprawdę robi wrażenie, co do praktyczności w codziennej eksploatacji jest za mały, bardzo dobrze nadaje się jako auto na wycieczkę dla 2 osób, ogólnie polecam i zachęcam do jazdy próbnej
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo ekonomiczny, niskie spalanie, wysoka kultura pracy, elastyczność przyzwoita ale nie oszałamiająca, ma tendencje do gaśnięcia podczas zwolnienia obrotów gdy samochód staje na światłach.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje prawidłowo, po rozruchu przy -20 nie ma problemu ze zmianą biegów, nie zdarzyło mi się żeby jakiś nie wskoczył, przełożenia długie i mimo niedużej wielkości autko nadaje się w trasy, prędkość maksymalna 210km/h, dwumasowe koło zamachowe i sprzęgło tego samochodu utrudniają ruszanie pod górkę z pełnym załadunkiem.
4,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy zasługuje na pochwałę, autko dobrze zachowuje się pokonując zakręty, zawieszenie twarde bardziej dające się zakwalifikować jako sportowe niż komfortowe
Komfort
2,0
Widoczność
Słaba widoczność, lusterka boczne wielkości poniżej przeciętnej, próg między przednią szybą a drzwiami zasłania znacząco widoczność co wpływa niekorzystnie na bezpieczeństwo poruszania się szczególnie w mieście
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie sprawuje sie przecietnie, w zimie predzej sie zamarznie niz doczeka az ogrzewanie zagrzeje wnetrze, firma z oszczednosci nie zamontowala w polo dogrzewania silnika
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodny, niestety bardzo mało miejsca, autko klasyfikuje się nisko pod tym względem w stosunku do konkurencji w klasie, wykonanie wewnątrz jest bardzo dobre. Pasażerowie z tyłu mają bardzo mało miejsca na nogi, bagażnik zadowalający, po złożeniu siedzeń mamy do dyspozycji sporą powierzchnię załadunkową, bagażnik można pogłębić po wyciągnięciu podłogi dzielącej dolną część.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie przeciętne. Odczuwalne stuki w zawieszeniu podczas jazdy na nierównościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto bardzo ekonomiczne, przy odpowiednim stylu jazdy w warunkach miejskich nie przekracza 5,5 litra (pomiar z tankowania, nie z komputera), co do ceny przeglądów to mam to jeszcze przed sobą ale odpowiednia jazda pozwala na przedłużenie okresu przeglądów w zakresie 15 tys do 30 tys km lub co 2 lata.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW
[l/100km]