Układ elektryczny
: Przelacznik otwierania przednich szyb.
3,0
Całokształt
Raczej przecietny samochod. Kiepsko wyposazony (nawet w wersji Advance). Korby z tylu, brak blokady tylnych drzwi. Kiepska dynamika, a spalanie wyzsze niz deklarowane przez producenta. Twarde plastiki we wnetrzu. Za taka cene mozna zakupic o wiele bardziej komfortowy pojazd konkurencji. Ludzie kupuja ten model chyba tylko z powodu znaczka VW i potencjalnie nizszej niz konkurencji utraty wartosci oraz latwiejszej odsprzedazy.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik porazka. Glosny, silnie wibrujacy, niezbyt dynamiczny. Uklad "start-stop" wkurzajacy i niestety nie dajacy zadnej wymiernej korzysci. Niezbyt elastyczny niestety, no ale to tylko 1.2 TDi wiec cudow sie nie mozna spodziewac.
5,0
Skrzynia biegów
Calkiem niezle, najmocniejszy punkt tego pojazdu. Fajnie, precyzyjne poprowadzone biegi, dobrze zestopniowane. Niestety tylko 5 biegow, dodatkowy bieg napewno by pomogl osiagnac lepsze wyniki spalania, zwlaszcza na autostradzie. Najwyzsza ocena pomimo, ze tylko 5 biegow.
3,0
Układ jezdny
Dosc przecietny. GTI to nie jest :-) Kiepsko trzyma sie nawierzchni. Podejrzewam, ze to wina waskich opon. Silnie przechyla sie na zakretach. Konkurencja z malymi dieslami (Fiesta, P207, Yaris) prowadzi sie lepiej. Niezly komfort resorowania. Dobrze wyciszone zawieszenie.
Komfort
4,0
Widoczność
Znowu przecietnie. Do tylu jest OK, jednak przednie slupki sa za grube i widocznosc jest kiepska podczas pokonywania zakretow.
1,0
Ergonomia
Lewarek hamulca recznego ukryty pod podlokietnikiem. Nisko polozona stacyjka o ktora obija sie noga. Brak blokady tylnych drzwi. Malutkie przyciski sterowania radiem na kierownicy. Smieszny rozkladany kluczyk, ktory ma tendencje do otwierania sie w kieszeni (przy kontakcie np z telefonem lub portfelem). Wysoki prog zaladunkowy bagaznika. Gniazdo zapalniczki ukryte gleboko pomiedzy uchwytami na kubki. Dziwny kat przedniej szyby dzieki czemu siedzi sie "pod przednia szyba". Nie sa to jakies wymysly, ale fakty ktore kazdy moze sprawdzic w czasie jazdy probnej lub w salonie. To ma byc lider w klasie?
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawna klimatyzacja (manualna). Przewietrza bez problemow. Troche zbyt duzo wieje i nie ma nawiewow z tylu kabiny. Ogrzewania nie sprawdzalem. Przyzwoicie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest raczej przecietnie. Z tylu OK jak na segment B. Fotele niezbyt wygodne. Kiepskie trzymanie boczne i brak regulacji ledzwiowej. Z tylu dosc przestronnie (w ukladzie 1 dorosly + fotelik z dzieckiem).
4,0
Wyciszenie
Generalnie jest raczej cicho. Szkoda, ze nie ma 6-tego biegu, wtedy na autostradach bylo by ciszej. Halas pochodzi raczej od silnika, a nie od oplywajacego pojazd powietrza czy zawieszenia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W miescie okolo 5,5 litrow/100 km. Na trasie okolo 5 litrow/100 km. Gdzie ta ekonomicznosc? Uklad "start-stop" raczej przereklamowany.
3,0
Stosunek jakość/cena
Drogo raczej. Lepiej kupic Fabie, jezeli komus zalezy na technologii VAG. Jezeli kogos interesuje uzywany pojazd to lepiej kupic fieste, mazde 2, P207 1.4 hdi, Clio 1.5 dCi lub Yarisa. Wsrod nowych pojazdow raczej wybralbym Fieste lub Yaris, ewentualnie poczekal na nowe Clio IV lub P208.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaria przelacznikow otwierania przednich szyb. Kazdy z przyciskow otwiera dwie szyby jednoczenie. Otwarcie jednej szyby nie jest mozliwe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystko OK. Bez zastrzezen, nowy samochod, wiec nie moze byc problemow.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TDI-CR DPF 75KM 55kW
[l/100km]