Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo V Hatchback 5d

alandy, 15 lat temu
Silnik 1.2 TDI-CR DPF 75KM 55kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.2 TDI-CR DPF 75KM 55kW 2009-2014 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : negatywnie - jakość plastiku kierownicy i jej dziwny profil(w wersji bez dolaty za skórę)
3,0
Całokształt
drogie małe auto, dopracowane i oszczedne, raczej dla spokojnych kierowców na miasto i okolice, ale pytanie ile lat wtedy trzeba nim jeździć żeby opłacił się dieseldobry
Wrażenia
4,0
Silnik
jak na najmniejszego diesla nieźle sprawdza się - ale tylko dla w miarę spokojnego i umiejącego sprawnie operowac lewarkiem skrzyni biegów kierowcy, w porównaniu z 1,9 tdi 105 koni niższe spalanie o litr, dynamika znacznie słabsza, hałas mniejszy mimo słabszego wyciszenia(porównanie z a3)
4,0
Skrzynia biegów
bardzo dobrze wchodza biegi, jeden z mocniejszych punktów samochodu, ale przyzwyczajenia wymaga wyjątkowo długie zestopniowanie mimo że lubię raczej spokojną jazdę - \"taksówkarską\", to w tym aucie naprawdę minimalne prędkości dla poszczególnych biegów to dla 3 - 35 dla 4 - 65! (przy 60 i mocnym wcisnięciu auto niesłychanie się męczy i nie ma efektu) dla 5 - 90 (j.w.) a jeździłem już autami gdzie spokojnie 10-20 niżej mozna było jechać sa plusy - niższe spalanie i hałas(przy 120 na 5 2100 obrotów)
4,0
Układ jezdny
noc cóż, vw - czyli pewnie ale twardawo(nawet na w miarę wysokim profilu opony-niski profil i usportowione zawieszenie dla masochistów), na szczęście niezbyt głośno czyli 4+
Komfort
4,0
Widoczność
nieźle, chociaz przednia szyba jest dosyć mocno pochylona jak na male auto i jakbym był wyższy(mam 180) to mogłoby mi to już przeszkadzać
5,0
Ergonomia
wszystko łatwe jak budowa cepa(może dlatego ze niezbyt wypasiona wersja?)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo sprawna wentylacja i półautomatyczna klima, szybkie odparowywanie, brak tylko opcji nawiewu szyba + nogi bez środka albo nogi + środek, tu nawet matiz miał lepsze opcje(ale za to 3 klasy niższa kultura pracy wentylacji i skuteczność)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez szału, mniej miejsca niż w a3 a trochę wiecej niż w poprzednim polo
4,0
Wyciszenie
jak na male auto jest naprawde bardzo dobrze, głownie dzięki zestopniowaniu skrzyni(2100 obrotów przy 120 km/h na 5 biegu!) głośno jest moment przy odpalaniu, troche słychać sinik na postoju, a potem jest bardzo dobrze do jakiś 2500 obrotów i dobrze powyżej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bardzo niskie spalanie - nowoczesny a jednoczesnie niewysilony diesel, bardzo długie przełożenia, niska masa + niezła aerodynamika w miarę waśkie opony to wszystko razem wzięte robi swoje
3,0
Stosunek jakość/cena
+, w tej cenie powinna być wersja 90 koni, wtedy myśle byłoby ok
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak danych
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak danych

On - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TDI-CR DPF 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.2 TDI-CR DPF 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
93,00 zł
3,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Polo V Hatchback 5d