Inne
: negatywnie - jakość plastiku kierownicy i jej dziwny profil(w wersji bez dolaty za skórę)
3,0
Całokształt
drogie małe auto, dopracowane i oszczedne, raczej dla spokojnych kierowców na miasto i okolice, ale pytanie ile lat wtedy trzeba nim jeździć żeby opłacił się dieseldobry
Wrażenia
4,0
Silnik
jak na najmniejszego diesla nieźle sprawdza się - ale tylko dla w miarę spokojnego i umiejącego sprawnie operowac lewarkiem skrzyni biegów kierowcy, w porównaniu z 1,9 tdi 105 koni niższe spalanie o litr, dynamika znacznie słabsza, hałas mniejszy mimo słabszego wyciszenia(porównanie z a3)
4,0
Skrzynia biegów
bardzo dobrze wchodza biegi, jeden z mocniejszych punktów samochodu, ale przyzwyczajenia wymaga wyjątkowo długie zestopniowanie
mimo że lubię raczej spokojną jazdę - \"taksówkarską\", to w tym aucie naprawdę minimalne prędkości dla poszczególnych biegów to
dla 3 - 35
dla 4 - 65! (przy 60 i mocnym wcisnięciu auto niesłychanie się męczy i nie ma efektu)
dla 5 - 90 (j.w.)
a jeździłem już autami gdzie spokojnie 10-20 niżej mozna było jechać
sa plusy - niższe spalanie i hałas(przy 120 na 5 2100 obrotów)
4,0
Układ jezdny
noc cóż, vw - czyli pewnie ale twardawo(nawet na w miarę wysokim profilu opony-niski profil i usportowione zawieszenie dla masochistów), na szczęście niezbyt głośno czyli 4+
Komfort
4,0
Widoczność
nieźle, chociaz przednia szyba jest dosyć mocno pochylona jak na male auto i jakbym był wyższy(mam 180) to mogłoby mi to już przeszkadzać
5,0
Ergonomia
wszystko łatwe jak budowa cepa(może dlatego ze niezbyt wypasiona wersja?)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo sprawna wentylacja i półautomatyczna klima, szybkie odparowywanie, brak tylko opcji nawiewu szyba + nogi bez środka albo nogi + środek, tu nawet matiz miał lepsze opcje(ale za to 3 klasy niższa kultura pracy wentylacji i skuteczność)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez szału, mniej miejsca niż w a3 a trochę wiecej niż w poprzednim polo
4,0
Wyciszenie
jak na male auto jest naprawde bardzo dobrze, głownie dzięki zestopniowaniu skrzyni(2100 obrotów przy 120 km/h na 5 biegu!)
głośno jest moment przy odpalaniu, troche słychać sinik na postoju, a potem jest bardzo dobrze do jakiś 2500 obrotów i dobrze powyżej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bardzo niskie spalanie - nowoczesny a jednoczesnie niewysilony diesel, bardzo długie przełożenia, niska masa + niezła aerodynamika
w miarę waśkie opony
to wszystko razem wzięte robi swoje
3,0
Stosunek jakość/cena
+, w tej cenie powinna być wersja 90 koni, wtedy myśle byłoby ok
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak danych
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak danych
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TDI-CR DPF 75KM 55kW
[l/100km]