Zawieszenie
: Doskonale zestrojone na polskie drogi.
4,0
Całokształt
Zaznaczę, że nie jestem zagorzałym fanem niemieckiej motoryzacji. Generalnie auto przyjemne w prowadzeniu. Wyciszenie na dobrym poziomie. Precyzyjna skrzynia biegów. Niskie spalanie. W zawieszenie jak na razie nie było potrzeby ingerować. Brak oznak korozji nawet na podwoziu (stoi pod chmurką). Wnętrze bez oznak zużycia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Póki co prawie 6 lat i 51 tyś km i nic.
Zero usterek. Silnik z dobrych poprzednich lat także nie ma co się zepsuć. Przesiadłem się z ibizy 1.6 tdi 90 km i mile zaskoczyłem się dynamiką. Samochód jest lżejszy i subiektywnie szybszy.
Użytkując w mieście (50 tyś) potrafi zadowolić się ok 5 litrami.
Zimny silnik, pierwsza długa prosta, 60 km/h chwilowe spalanie 3,9-4,4l. Dla oszczędnych silnik nadaje się do lpg.
4,0
Skrzynia biegów
Idealna dla kobiety. pracuje precyzyjnie i nie trzeba wkładać w zmianę biegów zbyt dużej siły.
4,0
Układ jezdny
Udało się stworzyć doskonały moim zdaniem kompromis pomiędzy precyzją prowadzenia a komfortem (polskie drogi). Bardzo dobrze wybiera nierówności i nie hałasuje. Bardzo dobre hamulce.
Komfort
4,0
Widoczność
Myślę, że jest dobrze. No może przydałyby się trochę większe lusterka boczne. W porównaniu do ibizy są chyba połowę mniejsze.
4,0
Ergonomia
Jak to w średnio wyposażonym vw - wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W benzynie nie ma problemu zimą z ogrzewaniem - nagrzewa wnętrze bardzo szybko. Klima działa bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu do aut klasy b jest przyzwoicie. Podwójna podłoga bagażnika wraz z pełnowymiarowym kołem zapasowym.
5,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobrze wyciszony. Silnik zaczyna być słychać powyżej 3 tyś obr. i pomruk jest przyjemny dla ucha. W przeciwieństwie do ibizy lepiej wyciszono podsufitkę. Zawieszenia nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie tylko przeglądy. Jest dość tanio i przewidywalnie ze względu na dość prostą budowę silnika.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli nie jeździsz bardzo dużo to jest doskonałe rozwiązanie. Diesel tylko na długie trasy i to najlepiej na autostrady (nieszczęsny dpf). Z kolei 1.2 tsi i ciągłe usterki rozrządu spowodowały obecny wybór.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 85KM 63kW
[l/100km]