Silnik
: Silnik naprawdę daje radę. Najsłabiej przyśpiesza na IV od 60-90km. Ma V powyżej 100 ładnie idzie.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo ładnie zachowuje się w mieście. Ładnie wchodzi na obroty przy oszczędnym operowaniu gazem, bardzo sprawnie osiąga 60 km/h - czuć że się nie męczy. Bardzo elastyczny - o wiele bardziej niż mój poprzedni diesel Toyoty 1.4 90 KM. W dieslu musiałbym redukować biegi, a tu przy tych samych prędkościach można pojechać już od niskich prędkości obrotowych. ładny gang w środku - buczy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa precyzyjnie, ale wodziki muszą się jeszcze ułożyć. Czasem jedynka i wsteczny nie mogą końcowo zaskoczyć
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie sztywne, ale sprężyste. Ciche wybieranie nierówności, przejeżdzanie przez dziury powoduje jedynie głuche ale przyjemne odgłosy pracy zawieszenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Dosyć małe lusterka na pierwszy rzut oka wydają się bardziej designerskie niż funkcjonalne, ale widoczność jest jak najbardziej ok.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, materiały naprawdę wysokiej jakości. Jedynie przedni słupek mógłby być położony trochę dalej, bo wsiadanie i wysiadanie jest lekko utrudnione. Poza tym ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewania nie miałem okazji sprawdzić jeszcze, wentylacja ok, szczególnie po uchyleniu szyb po stronie pasażera. Robi się wtedy szybko bardzo przyjemnie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierwcy i pasażera przedniego ok, dla pasażerów na tylnej kanapie już gorzej...
5,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszony, gang silnika nawet rasowy przy spokojnym przyśpieszaniu - ładnie buczy
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwsze 500 km głównie po trasie ze spalaniem 5.4. Uważam, że jest naprawdę dobrze biorąc po uwagę prędkości z zakresu 90-140.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co ok
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co ok
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 85KM 63kW
[l/100km]