Wygląd - naprawdę przykuwa uwagę, zwłaszcza wersja Highline - chromowane elementy na zewnątrz i w środku, agresywny przód, elegancki tył, ładne przetłoczenia na boku karoserii. Dobry silnik i jakość wykonania. Ma bardzo dobre właściwości jezdne, a o to w samochodzie chodzi. Jazda nim, to czysta przyjemność.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje cicho, w środku prawie wcale go nie słychać. Jedynie przy jeździe na autostradzie nieco warczy, ale mimo wszystko jest ok. 105 KM robi swoje - Polo jest zrywne. Subiektywnie bym powiedział, że przyspieszenie lepsze niż w poprzednim samochodzie (A3 1.9TDI).
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów, dobrze wystopniowana, dobre przekładanie, nie ma luzów, ani nic na co bym narzekał.
5,0
Układ jezdny
Super - zawieszenie jest bardzo dobrze zestrojone (ani za twarde ani za miękkie), mocno trzyma się na zakrętach (dodam, że swój udział mają w tym felgi 16 z oponami 215/45). Nie zauważyłem jakiegoś zarzucania tyłem, ani nic z tych rzeczy.
Komfort
3,0
Widoczność
Przód jest OK, Tył też. Minusy: małe lusterka i trochę za szeroki słupek boczny (nieco mniejsza widoczność gdy stoi się na skrzyżowaniu nieco pod skosem). Karoseria jest tak wykończona, że trudno wyczuć gdzie kończy się maska - trzeba się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
105KM pod masą robi swoje. Jak trzeba depnąć, to mimo 1.2 daje radę. Sama dynamika jazdy jest taka pośrednia - ani to do końca diesel ani benzyna. Trzeba się przejechać TSI, by to zrozumieć.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie jest idealna, ale nie ma tragedii. Jest przeciętnie. Chłodzenie trochę trwa, jak już się wychłodzi to dobrze trzyma temperaturę. W chłodne dni po 5 min wyraźnie czuć nagrzewanie. W mrozach jeszcze nie miałem okazji jechać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na klasę tego samochodu jest naprawdę w porządku, ale podkreślam, jak na tę klasę (nie chcę porównywać z np obecną Octavią, bo to inna liga). Z przodu bardzo dużo miejsca, z tyłu, dzięki wcięciom w fotelach przednich też jest trochę miejsca. Dzięki wygospodarowaniu miejsca (np. dzięki stosunkowo cienkim drzwiom, stosunkowo wysokiemu dachowi) nawet osoba o wzroście ok. 180 cm nie powinna czuć się źle. Dla porównania - miejsca z tyłu jest więcej niż w A3 z 2000r.
5,0
Wyciszenie
Nic dodać nic ując - jest bardzo dobrze. Mata wyciszająca pod maską, dobrej jakości plastiki w środku. Jak pisałem wcześniej silnika prawie nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie oceniam, bo na razie nic nie musiałem do niego wkładać.
4,0
Stosunek jakość/cena
Polo jest drogie, to nie ulega wątpliwości. Trzeba dodać, że płaci się za jakość wykonania - a proszę mi wierzyć, że takie plastiki jakie są w Polo, na próżno szukać w Fabii czy nawet Rapidzie (bo nad tymi autami się zastanawiałem) no i mimo wszystko również za znaczek VW. Gdyby był tańszy o jakieś 8-10% byłoby wtedy idealny stosunek jakości/ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW
[l/100km]