Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo V Hatchback 5d

Lameboy, 14 lat temu
Silnik 1.2 TSI 105KM 77kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2014 - Oceń swoje auto
4,54
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Świetne trzymanie w zakrętach. Nic tylko skorygować tor jazdy i docisnąć gaz bo to auto po prostu jest stworzone na kręte drogi.
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z zakupu tego auta. Spełnia one moje oczekiwania i pokładane w nim nadzieje, jest wystarczająco dynamiczne żeby mieć frajdę z jazdy jak i przy tym oszczędne. Bardzo ładnie się prezentuje, świetnie się prowadzi i lubi ostre zakręty i serpentyny a i na prostej potrafi pokazać conieco. Wnętrze bez zastrzeżeń, wygodnie, przestronnie jak na tak mały samochód i dla mnie całkowicie wystarczające.
Wrażenia
5,0
Silnik
od 1,5tys obrotów idzie i już wtedy jest żwawy, motor bardzo elastyczny i naprawdę świetnie brzmi wkręcając się na obroty. Idealny do masy auta, zapewnia mu świetne osiągi przy małym zapotrzebowaniu na benzynę. Praktycznie go nie słychać, powyżej 2tys obrotów przyjemny pomruk daje znać, że nie jest to \"zwykłe\" 1.2l
5,0
Skrzynia biegów
Zmiana przełożeń praktycznie nieodczuwalna. Skrzynia reaguje szybko i sprawnie, do redukcji potrzeba energicznie wcisnąć gaz i wszystko jasne. Wygoda płynąca z jazdy z DSG rekompensuje dodatkowe pieniądze włożone w jej zakup. 7 biegów pomaga też skutecznie obniżyć spalanie, już przy 60km/h wrzucona 7mka daje spalanie chwilowe na poziomie 3,7-4,2l a przy tempomacie daje to niesamowite możliwości zbijania spalania.
5,0
Układ jezdny
Auto świetnie trzyma się zakrętów. Samo zawieszenie dobrze tłumi nierówności i wybiera je odpowiednio precyzyjnie w zakrętach także gdy w ostrym łuku trafimy na dziurę nie ma obaw że auto \"przeskoczy\". Precyzyjny układ kierowniczy i naprawdę doskonałe właściwości jezdne sprawiają, że to auto jest stworzone do zakrętów.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę mała tylna szyba ale opuszczenie zagłówków sprawia że widoczność jest ok. Lusterka z początku wydają się małe ale w praktyce w zupełności wystarczają. Widok z auta sprawia wrażenie, że jest się bliżej przeszkody niż w rzeczywistości.
5,0
Ergonomia
Auto ma szeroki zakres regulacji fotela. Mnóstwo schowków, kieszeń mieszcząca butelkę 1,5l w kieszeni drzwi. Szuflady pod fotelami, podwójna podłoga w schowku przed pasażerem. Dodatkowe skrytki, składanie tylnej kanapy i oparć dla uzyskania równej podłogi bagażnika czy sama podwójna podłoga bagażnika sprawiają, że do auta zmieści się więcej rzeczy niż by się można po nim spodziewać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Prawidłowa praca, powietrze ogrzewa się i schładza odpowiednio szybko. Automatyczne włączanie klimatyzacji przy przełączeniu nawiewu na szybę pomaga szybciej ją odparować. Na szczęście da się wyłączyć a/c(np w fordzie focusie I nie było takiej możliwości) jeśli używamy ustawienia \"na szybę\" żeby nie wiało nam po szyi z nawiewów głównych.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu auto bardzo wygodne. Kierowca nie bije się o miejsce na łokieć z pasażerem a miejsca na nogi jest wystarczająco. Z tyłu trochę gorzej ale to nie jest auto dla dużych wycieczek. 4 osoby mogą wygodnie nim podróżować i nie potrzeba wymagać więcej od auta klasy Polo.
5,0
Wyciszenie
Silnik na wolnych obrotach praktycznie niesłyszalny. Praca zawieszenia i ogólne wrażenia z jazdy to przyjemne dźwięki z radia i to wszystko. Dobre spasowanie elementów deski rozdzielczej, żadnego skrzypienia, stukania itp. Przy szybszej jeździe szum powietrza ledwie zauważalny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem niesamowicie zaskoczony spalaniem tego auta. W jeździe pół na pół trasa i miasto mam aktualnie spalanie w okolicach 6L/100km pb95. Auto oczywiście ma apetyt przy wkręcaniu na obroty, ale to klasyczna sprawa dla aut z turbiną. Jeśli chcemy auto pali bardzo mało i o to chodzi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie należy do najtańszych. Wiadomo że swoje robią rabaty u sprzedawcy itp. Szkoda że VW nie dorzuca więcej rzeczy w standardzie bo każda opcja słono kosztuje. Niemniej jednak konkurencja nie miała w ofercie auta z DSG, a wszelkie automaty to było nieporozumienie pogarszające osiągi i podbijające spalanie. Dużym plusem jest wykończenie wnętrza i powiew \"luksusu\" z aut o oczko wyższych klasą. W aucie nie czuć taniości a deska rozdzielcza \"slush\" to już prawie poziom audi a6(ojciec ma więc mam porównanie).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic się nie psuje i nic nie wadzi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie bez poważnych napraw, usterek, dziwnych symptomów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Polo V Hatchback 5d