Ocena kierowcy - Volkswagen Polo V Hatchback 5d Facelifting
kuffi,
8 lat temu
Silnik 1.2 TSI BlueMotion Technology 90KM 66kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
3 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Myślę, że śmiało można stawiać go za wzór segmentu. Jakość wykończenia, spasowanie elementów wnętrza są o klasę wyżej niż u konkurencji. W wersji comfortline wzbogaconej o pakiet drogowy do szczęścia brakuje tylko klimatronika. Jednak jest mały minus - cena. Jednak podobnie wyposażona konkurencja nie jest o wiele tańsza
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie mam uprzedzeń do tej jednostki napędowej. Obecnie jest na pasku rozrządu więc mam nadzieję , że okres wieku dziecięcego ma już za sobą. Zobaczymy - wyjdzie w praniu. Jest to drugie auto w rodzinie więc nie planuję większych przebiegów niż 10k km rocznie. Co do samego silnika to wrażenia jak najbardziej pozytywne. Moim zdaniem jest to optymalny silnik do auta tej wielkości. Dynamika i elastyczność są godne podziwu, wyciszenie - bez uwag. Nawet jazda z prędkością 140-160 km/h nie męczy. Jedyny minus to zużycie paliwa - w mieście dynamiczna jazda, do czego ten samochód zachęca to ok 10l/100km. Na trasie ok 6-6,5 ( do 140 km/h). Przy prędkościach 170-180 km/h - 8.2 l/100 km. Srednio wychodzi ok 7.5l/100km. Przebieg jest minimalny więc ma nadzieję że będzie lepiej. Silnik niesamowicie elastyczny, mocny dół, brak turbodziury, choć powyżej 4500 obr nie chce jechać. Ma charakterystykę diesla, choć w przedziale 1500-4500 obr jest bardzo chętny do jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie skoki i precyzyjna zmiana biegów. Bardzo dobre zestopniowanie skrzyni biegów, przy 130 km/h na 5 tym biegu mamy 3000 obr.
4,0
Układ jezdny
Auto bardzo pewnie się prowadzi, choć zawieszenie mogłoby być ciut miększe. W końcu to auto miejskie. Komfort ok, choć na dziurach zdarza się, że się trochę gubi. Bardzo stabilne przy dużych prędkościach, skuteczne hamulce łatwe w dozowaniu. Świetna sprawa to seryjny auto-hold
Komfort
4,0
Widoczność
Z czujnikami parkowania jest ok ( przód i tył ). Bardzo szeroki tylny słupek. Denerwujący szczegół - bardzo słabe światło cofania ( niestety tylko jedno) W nocy podczas cofania nic nie widać.
4,0
Ergonomia
Nic dodać nic ująć choć dopatrzyłem się pewnej wady. Podświetlenie przełącznika świateł w nocy odbija się w szybie bocznej kierowcy. Trochę denerwujące
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby parują podczas deszczu mimo włączonej klimy. Ogrzewanie OK. Klimy nie sprawdzałem ( zakup w październiku)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na segment B - jest ok. Dla pasażerów do 180 cm jest tzw niezbędne minimum. Auto idealne dla rodziny 2+1. Bagażnik foremny, ustawny i również ok ( jak na klasę B). Fotelik dziecięcy nie wchodzi za kierowcę o wzroście 180 cm.
5,0
Wyciszenie
Pisałem już o tym wyżej więc nie będę się powtarzał.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis do tanich nie należy. Oby tylko przeglądy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka jakość za wysoką cenę. Za 55000zł można myśleć o kompakcie, ale gołym. Ja potrzebowałem auta w miarę małego, więc nie myślałem tymi kategoriami
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j/w
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI BlueMotion Technology 90KM 66kW
[l/100km]