Ocena kierowcy - Volkswagen Polo V Hatchback 5d Facelifting
Grex,
7 lat temu
Silnik 1.2 TSI BlueMotion Technology 110KM 81kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
1 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,62
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Aktywny tempomat (acc)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Źlle złożona rączka do drzwi przy nowym aucie - to wkurza...
4,0
Całokształt
Auto (tak jak i poprzednie) kupione w salonie. Wykonanie obecnego VW Polo (wersja Highline) odrobinę gorsze niż VW Polo zakupionego w roku 2011 (wersja Comfortline).
Wrażenia
5,0
Silnik
110 kM i 6 biegów to dokładnie tyle ile to auto mieć powinno.
4,0
Skrzynia biegów
Fajna, ale w starym Polo biegi wchodziły "lżej" od samego początku (na dotarciu). W przypadku zakupionego auta trzeba było przy pierwszych kilkuset kilometrach bardzo pilnować precyzyjnego i mocnego włączenia jedynki, by nie wyskakiwała. Po przejechaniu ok 100o km jest już w miarę ok.
5,0
Układ jezdny
Na tę chwilę bez zarzutu.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest super, dodatkowo lusterko wewnętrzne jest automatycznie "przyciemniane", więc nie trzeba wieczorem/nocą go przestawiać.
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie być powinno. Dodatkowo fajna automatyka: aktywny tempomat (szkoda tylko, że nie do 0 km/h), automatyczne światła i wycieraczki, statyczne doświetlanie zakrętów, ...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa - na to auto wystarcza. Ogrzewanie bez zastrzeżeń. Dodatkowo bardzo szybkie odmrażanie/odparowywanie przedniej szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tej klasy jest rewelacja. Do auta wsiada się zdecydowanie wygodniej niż do BMW X3 z 2013 roku (miałem przyjemność jeździć). Sporo miejsca dla pasażera z przodu, a także satysfakcjonująca przestrzeń dla pasażerów (dla 2 dorosłych + 2 dzieci: 9 i 10 lat).
Poza tym, super podwójny bagażnik (po podniesieniu pokrywy dodatkowa przestrzeń), dużo schowków, szuflady pod siedzeniami kierowcy i pasażera, schowek na kamizelkę (po stronie pasażera).
5,0
Wyciszenie
Brak zastrzeżeń.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po przejechaniu pierwszych 1300 podobnie jak w przypadku wcześniejszego VW Polo Comfortline, tylko z silnikiem wiele mniejszym, 85 kM.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakość ok, ale cena bardzo wysoka. Moje VW Polo kosztowało ~70000 PLN (uważam, że to b. dużo jak na ten segment).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne niedoróbki w nowo zakupionym modelu, najwyższej serii:
1. Źle złożona w fabryce rączka do zamykania drzwi po stronie kierowcy (w pewnym punkcie rączki jeden plastik zachodzi na drugi i tym samym jest mała szpara - pewno wystarczy odkręcić 2 śrubki by to poprawić, ale auto na gwarancji, dlatego pojadę do serwisu).
2. Niezamocowana przy zakupie gaśnica, w miejscu przeznaczonym na gaśnicę (luźno ułożona w bagażniku).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak uwag.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI BlueMotion Technology 110KM 81kW
[l/100km]