uwazam ze to najlepsze auto tej klasy przy najmniej z moim silnikiem. mowilem sobie ze nie kupie juz drugiego vw bo trzeba troche zaplacic za nigo(21tys) ale nie zaluje ani przez moment zakupu tego samochodu. wydaje mi sie ze wiecej juz miec nie mozna w tej klasie i za te pieniadze:)
Wrażenia
5,0
Silnik
ten silnik w tym samochodzie to ideal no moze prawie ideal mogl by troszke ciszej chodzic gdy jest zimny ale jak sie rozgrzeje to jest bardzo cichy(jak na diesla). bardzo rowno pracuje i nie ma problemu z jego naprawa czy tanszymi czesciami.
4,0
Skrzynia biegów
biegi wchodza bardzo dobrze przynajmniej w mojej wersji moze nie raz wsteczny nie wejdzie do konca ale to bardzo zadko:)
4,0
Układ jezdny
balem sie troche elektrycznego wspomagania ale jest bardzo dobrze. samochod wykonuje dokladnie to co mu rozkarzemy. troche twardy po dziurach ale za to w zakrety wchodzi jak po szynach.
Komfort
4,0
Widoczność
ogolnie bardzo dobrze trzeba sie tylko przyzwyczaic troche do przedniego slupka ale. przednia szyba bardzo widoczna na boki i do tyl bardzo dobrze.
5,0
Ergonomia
to drugi najmocniejszy punkt za silnikem. wszystko tam gdzie powinno byc nawet jesli ktos nie mial wczesniej stycznosci z samochodem nie bedzie mial tu problemu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
mam klimatronik nie wiem jak jest bez ale u mnie nagrzewa sie w srodku bardzo szybko i nie mam zadnego problemu z zaparowanymi szybami nawet gdy wsiadam rano przy mrozie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jestem bardziej przyzwyczajony do wiekszych samochodow niz polo ale jak na te klase samochodu to w przodzie bardzo dobrze. jesli chodzi o tyl nie jest tragicznie choc pare centymetrow moglo by byc wiecej...
4,0
Wyciszenie
troche slychac wspomniany silnik GDY JEST ZIMNY po nagrzaniu praktycznie go nie slychac. przy predkosciach 130-150(wiecej nie jechalem) tez nie jest zle mozna spokojnie rozmawiac. do srodka dochodza jednak dzwieki gdy pod naszymi kolami bedzie zwirek lub nasz kochany piasek z sola w innych samochodach jakimi jezdzilem nie bylo tego tak slychac
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
wczesniej moje prywatne samochody to byly benzyniaki jestem az nadto zaskoczony ekonomicznoscia mojej nowej zabawki:)
4,0
Stosunek jakość/cena
za 8 letni samochod 21tys to nie malo ale polo IV w dobry stanie i dobrym silnikiem jest warete tych pieniedzy i za dwa lata gdy bede go sprzedawac napewno duzo nie strace i nie bede miec pewnie wiekszego problemu ze znalezieniem kupca na moj samochod.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jesli chodzi o drobiazgi to odpukac narazie nic... wszysko trzyma sie bardzo dobrze i widac ze jest dopracowane.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
samochod sprowadzil mi znajomy okazalo sie ze do wymiany jest kolo dwumasowe. czytajac na roznych forach to nie nic dziwnego nie tylko w silnikach vw ale i innych. koszt mojej naprawy razem ze sprzeglem to 2tys dla porownania moj kolega ma nisana primere(164tys przebiegu) tez przeprowadzal taka sama naprawe tylko wydal na to 5.5tys.
pozatym przy zakupie wymienilem rozrzad olej i filtry czyli to co robi sie zawsze:)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 101KM 74kW
[l/100km]