Silnik
: Spalanie, spalanie i jeszcze raz spalanie.
4,0
Całokształt
Auto jak na czasy kiedy ceny paliw w tym LPG wzrosły tak bardzo nieproprcjonalnie do zarobków. Zawsze będe powtarzał, że przesadzili z ceną tego surowca, tym bardziej, że Gaz wydobywany jest razem z ropą. Ekonmiczne, części praktycznie dostępne wszystkie, ceny przystępne. Samochód sprawia dobre wrażenie. Kupiłem je po to, żeby nie dawać się Państwu łupić na stacjach. Z roku na rok coraz gorzej aż w końcu proszę Hondziarz przesiadł się do wolnossącego VW :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Od razu muszę napisać, że nie mam punktu odniesienia. To mój pierwszy Diesel. Uważam, że pracuje dobrze. Na zimnym troche głośniej klekocze ale po rozgrzaniu jest całkiem ok. Sprawia wrażenie mocnego z dolnych obrotów. Można ruszczać bez dodawania gazu. Słychać, że nie lubi wyższych obrotów- no ale to przecież Diesel i to wolnossący. Ponoć bezawaryjny dltego się zdecydowałem. Turbina, wtryskiwacze, końcówki wtrysków, egry, przepływomierze to nie dla mnie. Wyrosłem. Szkoda nerwów. Dlatego wybrałem SDI. Sprawdzony już starszy motor w ładnej obudowie.
5,0
Skrzynia biegów
Tu muszę przyznać, że biegi wchodza delikatnie i pewnie. Śmiało można wachlować po miescie. Czasem trzeba dopchnąć jednkę bo nie doskakuje.
4,0
Układ jezdny
Jak na autko takich gabarytów całkiem w porządku. Można pewnie pokonywać zakręty. Jest dość sztywno i na wiekszych nerównościach to czuć.
Komfort
4,0
Widoczność
Duża przednia szyba idok jak w kinie, lusterka w porządku nie mozna się zgubić. Małe, zgrabne autko.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Bez szału ale to ma w pełni sprawować swoją funkcję nie zachwycać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podczas mrozów no trochę trzeba poczekać zanim będzie ciepło. Najważniejsze, że nie paruje, nie trzeba wozić ścierki, gąbki jak np. w Astrze F. Klima chłodzi, nie klimatronic ale najważniejszem, że jest.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Najwięcej poruszam się samemu lub we dwoje. Mam 184 wzrostu i jest ok. Lubie siedzieć niżej i dalej. Dzięki możliwości ustawienia kierownicy w dwóch płaszczyznach mozna ustawić idealnie dla siebie. Podłokietnika brak (przyzwyczajenie z poprzednich samochodów) trzeba będzie jakiś kupić tylko jak widzę to większość jakieś lipne. Dużo miejsca nad głową. Z tyłu nie siadam to nie wiem.
3,0
Wyciszenie
Auto tej klasy z tym silnikiem musi być głośniejsze. Ale jakoś mi to nie przeszkadza, przyzwyczaiłem się do klekotania. Nie jest jakoś uciążliwie. Powyżej 120km/h odczuwalne bardziej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu jest prawdziwe pole do popisu. Zużycie paliwa to jest najlepsze. 5-6 litrów W poprzednim aucie Accordzie coupe 2.0 LPG 12-14 po mieście- fajne, niby to samo ale do tego ciągłe dolewanie benzyny (zawsze mało=krótkie odcinki) droższy przegląd, dbałośc o świece, przewody i proszę Gaz przestał się dla mnie opłacać. Od zawsze jeździłem na LPG (ehhh juz te czasy nie wrócą jak np. za 20zł można było wozić tyłek po mieście bez celu) i z podwyzki na podwyżkę uznałem, że jest to juz nie opłacalne. Do wiekszych pojemności owszem ale w Naszym bogatym kraju 2.0 to prawie norma ;) Rząd zniszczył radość z jazdy na tym surowcu. No i niestety trzeba było się przesiąść na ekonomicznego mniej wyposażonego i wolniejszego diesleka. Nie ma co pracować na paliwo:) Teraz tankuje full i jeżdze jeżdze a tu cały czas jest. :) Polecam.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za nie dużą ilość PLN-ów otrzymujemy pojazd który jest w miarę młody (jak na polskie realia) ekonomiczny, ma klimę i elektrykę. Ma wozić do pracy i to robi. A i w trasę śmiało mozna nim wyskoczyć bo nie wyczyści konta i nie zwiększy zadłużenia na karcie kredytowej ;) Można powozić się bez celu. Jakość wykonania ok. Może oprócz przednego panelu z radiem jakiś taki obdrapany trochę (może tylko u mnie)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mogę za wiele opisać, pojazd mam nie długo ale wszystko działa- by jak najdłużej.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 SDI 64KM 47kW
[l/100km]