Świetne autko miejskie, które w moim przypadku czasami spełnia też rolę auta rodzinnego.
Z tym silnikiem polecam zdecydowanie ze względu na bezawaryjność i małe spalanie. Przy prędkościach miejskich wystarczająco dynamiczny dzięki dobrze zestopniowanej skrzyni biegów.
Wnętrze jak na klasę bardzo obszerne, wygodna pozycja za kierownicą, bardzo dobra jakość wykonania.
Samochód od nowości nigdy nie zawiódł.
Polecam egzemplarz z pewnego źródła z dokumentacją.
Wrażenia
5,0
Silnik
rewelacja największa to bezawaryjność, samochód od nowości w rodzinie - wcześniej jeżdził nim mój szwagier - nic się z silnikiem nie dzieje!
Spalanie na poziomie 4,5l/100 także należy uznać za bardzo dobre. \"Moc\" zdecydowanie obliczona na sprawne poruszanie się po mieście - nieźle przyspiesza na 3. pierwszych biegach. Przy wyprzedzaniu na większych prędkościach trzeba zdecydowanie bardziej uważać.
5,0
Skrzynia biegów
tu także duży pozytyw. Żadnych haczeń czy oporów. Niech za przykład będzie moja żona, która zadawała niedawno prawo jazdy, jeździła clio, aveo i fiestą i twierdzi, że tu skrzynia działa o niebo lepiej.
4,0
Układ jezdny
zawieszenie komfortowe, nie specjalnie twarde a na zakrętach nie czuję niebezpiecznych przechyłów. Konstrukcja prosta - mało awaryjna. Tylko czasami końcówki drążków trzeba za często wymieniać. Od nowości te same amortyzatory i ich sprawność na ostatnim przeglądzie 70%. Bardzo zwrotny.
Wspomaganie bez zastrzeżeń - czuje, że to ja kieruję:)
Komfort
4,0
Widoczność
w miarę szerokie słupki przednie czasami ograniczają widoczność na skrzyżowaniach, lusterka wystarczające, od strony kierowcy asferyczne. Bardzo łatwo wyczuć wymiary auta na parkingu.
5,0
Ergonomia
Na prawdę bardzo dobrze. Wszystkie przyrządy są dokładnie tam gdzie być powinny. Wygodne fotele - w wakacje zrobiłem nim 1500 km w jeden dzień i nic mnie nie bolało.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przeciętnie bo zimą długo czekam aż się w aucie nagrzeje. czasami dopiero po 10 km. Latem bez klimatyzacji jest ciężko zatem zdecydowanie polecam egzemplarz z klimą. Z odparowaniem szyb raczej nie ma problemu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Doskonale. Biorę pod uwagę klasę auta, ale... mam 197cm i siedzę o niebo wygodniej niż w wielkim kombi subaru, regulacja foteli kierowcy i pasażera na wysokość, regulacja kierownicy w dwu płaszczyznach daje wręcz nieograniczone możliwości. Za mną siedzi starsze dziecko, bo fotelik z najmłodszym już się w pozycji półleżącej nie zmieści.
Ogólnie wiadomo, że samochody w każdej klasie rosną i polo tej generacji ma tyle samo przestrzeni w środku jak golf III, ja śmię twierdzić, że nawet więcej. Bagażnik zawsze jest dla nas za mały, ale w tej klasie są zdecydowanie gorsi.
4,0
Wyciszenie
Diesel głośny, ale kabina w miarę tłumi ten hałas. Rzadko jeżdżę powyżej 120 i przy tej prędkości jest jeszcze akceptowalnie. Zimą faktycznie na zimnym silniku jest głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
najmniej spaliłem 3,9l/100 na trasie opole- lublin z czterema osobami na pokładzie. Wiosna-lato-jesień średnio około 4,5, zimą ponad 5.
Samochód naprawiam poza ASO i są to znaczne oszczędności. Dla przykładu ostatnio rozrząd kompletny z pompą i wszystkimi paskami, ustawienie zbieżności, wymiana końcówek drążków, poduszek w tylnym zawieszeniu z robocizną 1300PLN
Samochód zdecydoanie ekonomiczny bo się nie psuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja miałem szczęście kupić go tanio od mojego szwagra z Francji.
Miał go od nowości, więć miałem pewność że jest bezwypadkowy i prawidłowo serwisowany - dlatego 5 pkt.
Ceny w internecie moim zdaniem wysokie. Jakość wykoniania i bezawaryjność w pewnym stopniu ją rekompensują.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nieżle. Czasami zawieszają się elektryczne szyby, zimą zdarza się, że pedał sprzęgła się zapadnie, częste wymiany drążków kierowniczych i łożysk kół przednich zespolonych z piastami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego się nie wydarzyło!!!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 SDI 64KM 47kW
[l/100km]