Silnik
: Nigdy bym nie przypuszczał, że tak mały silnik może bezawaryjnie tyle przejechać, jestem pod ogromnym wrażeniem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Zabezpieczenie blach jest bardzo słabe. Trzeba praktycznie większą część poprawić po 2 sezonie zimowym.
5,0
Całokształt
Samochód na prawdę świetny. Oszczędny, bezawaryjny i wygodny. Prowadzi się kapitalnie i można mu wynagrodzić braki w wygłuszeniu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik co prawda głośny, ale czego się spodziewać po 3 cylindrach.
Bardzo dynamiczny, mimo małej mocy przyśpiesza niesamowicie, często większe autka odpadają na starcie. I przede wszystkim bezawaryjność
4,0
Skrzynia biegów
Zero problemów, wszystko mimo dużego przebiegu chodzi idealnie.
Minusem jest tylko krótkie przełożenie, przy wyższych prędkościach 5 bieg jest trochę za krótki.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się doskonale. Wszystkie zakręty bez obaw można zbierać z dużą prędkością. Większości dołków na naszych drogach praktycznie nie czuć.
Poza tym bardzo zwrotny, bez problemu można wymanewrować w najgorsze kąty.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność na poziomie odpowiednim. Szyba przednia mocno nachylona, ale to nie przeszkadza.
Poza tym świetne lusterka. Niby małe, ale prawie zero martwej strefy.
4,0
Ergonomia
Fotele bardzo wygodne, chociaż nie radzę brać wersji bez regulowanych foteli. Mam właśnie taką, a często wygodniej byłoby ten fotel trochę inaczej ustawić. Ale poza tym jednym mankamentem to całkiem dobrze się prowadzi
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzanie nie jest najlepsze, często na zakrętach zawiewa zimnym powietrzem. Jest to chyba usterka w każdej polówce z tego okresu. Da się z tym żyć, ale jest to trochę denerwujące.
Klima za to spisuje się dobrze, już 6 rok, a gaz praktycznie nie ubywa. Dla porównania w Fordzie rodziców po 2 latach padła sprężarka. Tu nic się nie dzieje
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na taki mały samochód to jest bardzo obszerne autko. W 4 osoby można bez przeszkód wygodnie jechać. Jazda na pełnym komplecie to już trochę przegięcie. Można, ale nie na dłuższe trasy.
2,0
Wyciszenie
Silnik bardzo głośny, natomiast wyciszenia jak na lekarstwo. Maty wygłuszające są bardzo cienkie, a silnik oprócz głośnej pracy bardzo rzuca na boki. Przez to dźwięki niosą się po całej ramie i na wyższych obrotach pracuje podobnie do porządnego choppera.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie genialne. Oszczędzając to na zbiorniku 45 l. można zrobić prawie 1,5 tys. kilometrów.
Przy normalnej jeździe, bez większych szaleństw zasięg to 1200 km.
Cen napraw nie opiszę, bo przez 280 tysięcy nie naprawiałem ani razu. Tylko wymiany materiałów eksploatacyjnych. Olej, filtry i paski wymieniane zawsze na czas. Samochód całkowicie bezawaryjny.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tu już trochę gorzej. Za tę samą cenę u konkurencji można dostać dużo lepsze wyposażenie. Kupno nawet podstawowej wersji polówki było kosztowne, a dopłacać trzeba w zasadzie za wszystko, łącznie z elektrycznymi lusterkami i nawet szyby w przednich drzwiach można dostać na korbkę jeśli się nie zapłaci.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód jak na razie ani razu się nie psuł. Problemem są tylko kiepsko zabezpieczone blachy, ale jeśli poprawi się wszystko na czas to nie ma potem problemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych i niepoważnych usterek przez prawie 290 tysięcy kilometrów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TDI 70KM 51kW
[l/100km]