Cena + osiągi + zadowolenie z jazdy - bardzo dobry wybór. Mój samochód przeszedł 4 gradobicia (wcale nie takie małe) i wszystko OK. Cenię w VW dobrą i odporną blachę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zdecydowanie dobry wybór silnika 8-zaworowego, ponieważ posiada najwyższy moment obrotowy przy niskich obrotach (3000 obr/min). Dzięki temu i niskiej masie auta Polo jest bardzo żwawy w pierwszym zakresie jazdy (tzn. tak do 80-90 km/h). Potem daje o sobie znać mała moc.
4,0
Skrzynia biegów
Na początku tzn. do 2000-3000 km/h często wyskakiwał mi wsteczny, ale skrzynia się wyrobiła. Lubię krótkie skoki lewarka skrzyni, więc w tym względzie OK.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi jak na autko tych wymiarów. Żwawo reaguje na ruchy kierownicą. Zawieszenie dość twarde.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń
3,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się grzeje. Klimy nie miałem, więc się nie wypowiadam.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tego segmentu całkie nieźle. Z tyłu troszkę mniej miejsca, ale jechałem tylko raz, może dwa.
4,0
Wyciszenie
Po 3000 obrotów zaczyna go być słychać. Podobnie po przekroczeniu 100 km/h. Dość nieprzyjemny dźwięk szumu powietrza dochodzi z górnego rogu drzwi (pomimo wymiany uszczelek drzwi)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ładnie pali - bardzo ekonomiczny, przeglądy - wiadomo VW. Dla fanów podróbek dużo części zamiennych. Ja stosowałem oryginalne, więc koszty większe
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze z uwagi na ceny w serwisie części. Jednak zaznaczam, że nie mam porównania z innymi autami oprócz fiata.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zaraz jak kupiłem nie otwierał się bagażnik. Wymieniono mi zamek i po kłopocie. Poza tym nic.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od początku (jak się okazało) źle spasowane były łożyska skrzyni biegu. Musiałem ją naprawić (niestety na własny koszt) po 60.000 km, bo zaczęło zgrzytać. Innych awarii brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]