Bardzo ładne auto szczególnie w wersji z silnikami 16V bo ma firmowe szerokie progi. Sporo uroku dodaje mu lotka na tylniej klapie od GTI. Świetny środek i ergonomia. Czasami coś sie zepsuje ale generalnie to bardzo twarde auto. Nie wolno oszczędzać na środkach eksploatacyjnych. Ja śmigam na płynach castrola - olej 0W-40 formuła, i jestem bardzo zadowolony. Świece mogę polecić NGK. Jeśłi chodzi o opony to na felgach 15 calowych opony o rozmiarze 196/50/15 są za wysokie i czasami ocierają - nie wspomne o przekłamaniach licznika.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam 1400 16V. Trzeba uważać na rozrząd. Potrafi strzelic rolka napinacza. Sam silnik jest dobry i nie miałem z nim problemów. Z rzeczy które sie popsuły to : przełączniki kier i wycieraczek ( to ponoć standard) Spaliła sie cewka zapłonowa, połamała sie rolka od paska rozrządu przy 50000 km(nie przeskoczył ale to fart ze usłyszałem) Następna nieprzyjemna sprawa z rozrządem to to ze lepiej go wyminić tak około 80 tyś ale trzeba sie przygotować na wydatek około 1000zł(Dwa paski, dwa napinacze, dwie rolki prowadzące i wymiana). Łozysko tylniego koła. Tarcze hamulcowe pofałdowały sie przy 40 tyś.Zmieniłem na Brembo i po problemie. Opłaca sie zakładać dobre klocki (textar)na przykład.O wiele lepiej hamuje i starczają na dłuzszy odkres. Generalnie dosyć kopytne auto.
4,0
Skrzynia biegów
Niby wszystko ekstra, ale jedynka czasami nie chce wejść. Ponoc to norma ;) "Generalnie bardzo przyjemna.
5,0
Układ jezdny
Jak przybity gwoździami. W lecie śmigałem na alu felgach 15/45/195 i nawet go nie nosi po kolejinach. Przy niskich oponach układ kierowniczy bardzo dokładny i miły w manewrowaniu. Swoje słabości pokazał dopiero na KJS-ach jak przyszło do slalomów. Pompa od wspomagania nie wyrabiała ;)Przy wiekszym ładunku siada tył. Na ostrych zakrętach bardzo ładnie wstaje tylnie koło ale nie ma to wpływu na tor jazdy. Ogólnie jest super i bezawaryjnie. (jedna końcówka przez 80 tyś po polsce)
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie jest ok tylko do tyłu jest nie ciekawie.
5,0
Ergonomia
Jak na małe auto jest super. Z tyłu troche mało miejsca na nogi jak siedzi wysoka osoba z przodu. Wszystko jest na swojim miejscu. Mam wersje przejściową tak zwaną GP i jest świetna w środku. Super deska i te okrągłe zegary w srebrnych tulejkach. Bardzo zgrabna trzyramienna kierownica .Wszystko na swojim miejscu.Szkoda ze następne modele mają deske jak Skoda fabia - pewnie pod starych dziadków zaczeli je robic ;)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sporo wlotów. w zimie ciepło robi sie bardzo szybko. W lecie jak sie nie ma klimy to jest nie ciekawie - wentylacja na nie wiele sie zdaje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednich fotelach jest bardzo dobrze, ale z tyłu tak jak na tą klase auta - bardzo przeciętnie
4,0
Wyciszenie
Fajny pomruk silnika przy przyśpieszaniu. Pewnie przez to ze tłumiki rdza je ;) a takpowaznie to denerwujące trzaski i telepania wszędzie.Deska rozdzielcza, drzwi i tak dalej. Generalnie jest cicho i przyjemnie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mój pojazd ma załozoną instalacje sekwencyjnego wtrysku gazu. Pali około 9 l gazu po mieście przy normalnej jeździe a noge mam racej cięzkoą ;) Generalnie bardzo ekonomiczny i ta słaba ocena u mnie wymika z ceny naprzykłąd rozrządu(1000zł z wymianą) Łozysko tylnie jest razem zpiastą i kosztuje około 400zł. No nie jest to tanie auto jeśli chodzi o wymianę części. A i jeśli chodzi na przykład o deske rozdzielczą to jest praktycznie nie do zdobycia, a jak jest to chcą 2 tyś zł wiec lepiej zeby poduszka nie wystrzeliłą (hehehehe)
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto bardzo mało traci na wartości.Jeśli mamy auto bezwypadkowe to nie bedzie problemu ze sprzedaniem. Za ta cene mozna mieć znacznie bardziej luksusowe auta które bedą sie mniej psuły. A co do jakości to musze przyznac ze VW poza tym ze nie rdzewieje nadwozie to jest raczej słabo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu uwaga. Na przeglądach olewają mycie przepustnicy. Zbiera sie tam nagar i zaczyna sie zacierać. Pada potencometr i mamy wydatek około 1200 zł. Lepiej tego dopilonowac. No i te przełączniki po kierownicą wycieraczek i kier. Trzeba wymieniac bo sie wypalają styki.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rozleciała sie rolka rozrządu co jak mi powiedzieli w serwisie jest normalne jak auto stoji długo nie eksploatowane !!! Tu to VW przegią. Zresztą z tego co wiem to rolki od rozrządu lupią sie łąmac w VW a jaki jest tego koszt to lepiej nie wiedzieć
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]