obiektywny kierowca choć lubi auta ze sportowym charakterem,
12 lat temu
Silnik 1.4 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2001
Przebieg:
142 tys. km
Okres użytkowania:
5 lat
3,62
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: fajny wygląd
4,0
Całokształt
Super auto do pracy , miasta ale nie dla rodziny.
Wrażenia
4,0
Silnik
silniczek pracuje elegancko, jest bardzo cichy przy niższych obrotach, ogólnie wszystko w porządku i ładnie się zbiera, choć brakuje troche mocy - szczególnie przy pełnym obciążeniu, od tej pojemności nie można wymagać super elastyczności, choć spokojnie można jechać na 5 biegu przy 50km/h jednak taka jazda wg nie daje satysfakcji ;)
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia chodzi bardzo przyjemnie i jest dość precyzyjna, potrafi zadbać o sportowy charakter auta i dzięki niej można sie nawet troche pobawić w uliczne wyścigi ;) na 1,2,3 biegu przyspieszenie jest ok -(szczególnie w mieście) , później już gorzej.
3,0
Układ jezdny
na zakretach ok - ładnie sie trzyma lecz nie jest to ideał.
Komfort
4,0
Widoczność
dobra , choć w porównaniu do Astry F (hatchback)szczególnie jeśli chodzi o tylną szybę to w Polo jest gorzej, choć idzie sie przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
wszystko pod ręką , od razu wiadomo gdzie co jest.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
zimą dość długo się nagrzewa , latem jazda bez klimy to masakra , ale to już zalezy od wyposażenia. czasem mogą parować szyby lecz jest to przyczyna zabrudzonego filtra pyłkowego (chyba) - po wymianie (ok20- 30 zł) wszystko jest ok .
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak to w małym samochodzie , z tyłu mało miejsca ale idzie przeżyć , z przodu dość dobrze choć przy dłuższych podróżach przestrzeni naprawdę brakuje i podróż staje sie męcząca; dla 5 dorosłych osób lub 4 dorosłe + fotelik dziecka -podróż takim autem to masakra.
3,0
Wyciszenie
wyciszenie jest super przy niskich obrotach , na luzie samochodu wg nie słychać, przy wyższych obrotach 16 zaworówka daje o sobie znać i jest dość głośno - choć bez przesady.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
( samochodem zrobiłem ok 120 tyś kilometrów bo nie był nowy jak kupiłem) to co pamiętam czyli najgorsze naprawy to zawór EGR (1200 zł), wszystkie cewki raz pierdo**ły chyba ok 600 zł, przeguby ok 200 zł za jeden. SERWIS VW - omijajcie szerokim łukiem - ceny tam są kosmiczne(przegląd 600zł), z początku serwisowałem w Vw Ignaczak Stare Miasto lecz było to bardzo nieopłacalne. Spalanie ok 7 - 7,5 litra na 100 - jazda mieszana dość dynamiczna. do ok 6.5 litra udało mi sie zejść jadąc nad morze (full załadunek) nie przekraczając 120 km/h.
4,0
Stosunek jakość/cena
jest ok , moim zdaniem auto rzadko sie psuje i jest naprawde na poziomie , a przy tym ładnie sie prezentuje - KONIECZNIE na alufelgach ;)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
KONTROLKI ! - zmora świecą sie ciągle i po wykasowaniu zapalają na nowo , ale idzie sie przyzwyczaić i olewać ten temat, ogólnie prawie bezawaryjnie .
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
samochód jest dość pewny choć czasami ma swoje odchyły. przez przejechane 120 tyś wpakowałem w niego (same naprawy, nie liczac opon , przeglądów) ok 3000 zł , są problemy z zaworem EGR (czasem zaczyna chodzić jak traktor i to przemija), troche z elektroniką , siadają czasem cewki( jedna ok 150zł nowa) lecz nie ma samochodów bezawaryjnych,warto kupić dobry akumulator - Varta wytrzymał od nowości 8 lat , nie wierzcie jak ktoś wmawia wam że nic mu sie nie psuje, chyba że jest wielkim farciarzem i wyjeżdża samochodem raz na tydzień do kościoła.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]