Poza fatalnym w skutkach defektem konstrukcyjnym odmy w skrzyni korbowej auto można określić jako mało problematyczne, o dobrych właściwościach jezdnych, ekonomiczne (niskie spalanie, dobre ceny zamienników). Minusy to głośny silnik, kiepska jakośc plastików, niski komfort podróżowania (niewielki rozstaw kół, twarde zawieszenie).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo dobrze toleruje gaz, podczas jazdy jedną osobą mocy nie brakuje, gorzej z kompletem pasażerów. Ogólnie silnik jest głośny, elastyczność również pozostawia wiele do życzenia.
5,0
Skrzynia biegów
Brak zastrzeżeń. Biegi wrzuca się precyzyjnie, skrzynia jest bezobsługowa.
5,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy precyzyjny i bezpośredni, ocenić można bardzo dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód - dobrze, nieco za małe lusterka boczne, z tyłu również mogła by być większa widoczność.
5,0
Ergonomia
Surowa, praktyczna, niemiecka ergonomia, którą się lubi albo nie. Mi odpowiada. Funkcjonalność na dobrym poziomie, przydałoby się więcej schowków na drobiazki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam uwag, dmuchawa, ogrzewanie wydajne. Wnętrze ogrzewa się bardoz szybko.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To mały samochód. Z przodu jest dobrze, z tyłu brakuje miejsca. Wymiary i pojemnośc bagażnik (szczególnie jego głębokość) wystarczające dla trzyosobowej rodziny, wysoki próg załadunku.
3,0
Wyciszenie
Pozostawia sporo do życzenia. Do 2500 obortów da się wytrzymać, powyżej jest głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do czasu założenia instalacji gazowej średnie spalanie wynosiło 6-7 litra benzyny. Obecnie średnio spala 7,5 - 8,5 gazu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Od tej klasy auta można by oczekiwać nieco mniejszej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz przepaliły się niemal jednocześnie żarówki przednich reflektorów, pękła obudowa świecy zapłonowej.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W ostatnią zimę doszło do zatarcia silnika, czego powodem okazała się źle działająca odma w skrzyni korbowej silnika, która nie odprowadzała wilgoci. Obecność lodu w oleju skutecznie zablokował pompę oleju, co spowodowało zatarcie wału korbowego, panewek, wałka rozrządu. Sprawę powinno rozwiązać założenie specjalnej grzałki na odmę i wymiana oleju przed zimą. Ponadto należy wymieniać przy okazji wymiany paska rozrządu i napinacza pompę cieczy chłodzącej.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 100KM 74kW 2001-2005