Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo IV Hatchback

MM, 15 lat temu
Silnik 1.2 i 60KM 44kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Polo IV Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 2005-2009 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : znakomity komfort jazdy
5,0
Całokształt
Jedno z najlepszych aut z w tej klasie. Patrz - szereg testów w prasie. Pod uwagę braliśmy różne marki (nowe auto) m.in C1,2,3, Twingo, Fabia nowy model, Peugeot, Fiat 500. Z wyglądu są auta być może ciekawsze. Ale po odbyciu jazdy próbej wątpliwości mojej żony zniknęły. Znakomite prowadzenie, komfort i ergonomia. Wygląd auta jest taki, że nawet po kilku latach będzie dobrze wyglądać. Są auta tańsze w zakupie, ale warto dopłacić.
Wrażenia
4,0
Silnik
pomimo trzech cylindrów zaskakująco kulturalny silnik. Dźwięk może się podobać, ale jest zupepełnie inny niż 4 cyl. Po rozpoznaniu silnika - niezła elastyczność - zwłaszcza w zakresie 2500 - 3500 obr.
3,0
Skrzynia biegów
świetna zmiana biegów - dawno nie jeździłem tak dobrze wpinanymi biegami (lepsza od golfa v , którym też jeżdżę). Zestopniowanie z silnikiem też ok.
5,0
Układ jezdny
komfort jazdy super. Świetne auto na polskie drogi. Mało jest tak komfortowych aut z ostatnich roczników. Żal wysiadać. Z tyłu trochę delikatnie słychać pracę.
Komfort
4,0
Widoczność
Pudełkowate nazdwozie - łatwe do wyczucia. Założony czujnik parkowania - zawsze przydatny. Do tyłu trzeba się dobrze rozglądać.
5,0
Ergonomia
Tak ja w VW - wsiadasz i wiesz gdzie co jest. Podświetlenie zegarów i radia na niebiesko - mnie się podoba - ale są tacy, którzy narzekają.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik się bardzo szybko nagrzewa. z wentylacją nie było problemów. Klima półautomat bardzo wydajna - przy maksymalnym schładzaniu zabiera odczuwalną część mocy silnika.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto w swojej kategorii jest dobrze. Jestem dużych rozmiarów i mogę zająć wygodną pozycję za kierownicą. Żona drobnej postury - również bez zastrzeżeń. W innych autach nie mogła szybko znaleźć dobrej pozycji. Na szerokość - bardzo dobrze. Bagażnik - ok. 270 l - też w sam raz.
4,0
Wyciszenie
Silniczek warkotliwy - słychać. Im bardziej go pokręcimy np. 120 - 130 - warkot jest mniej słyszalny. Jeśli non stop gazu nie wciskamy w podłoge - jest przyjemnie. Wersja 1,4 jest cichsza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nieźle - patrz poniżej. Pali tyle co poprzednie auto żony (Seicento) - ale to auto waży bez ładunku powyżej tony. Pierwszy przegląd w salonie VW 550 zł. Trochę dużo za olej i filtr oleju.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wiesz, że wydałeś pieniądze na kawał porządnego auta. Czuję, że następne auto żony to też Polo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto z polskiego salonu. Nie spawane z trzech innych.Na razie bez uwag.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez uwag.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Polo IV Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Polo IV Hatchback