Jedno z najlepszych aut z w tej klasie. Patrz - szereg testów w prasie. Pod uwagę braliśmy różne marki (nowe auto) m.in C1,2,3, Twingo, Fabia nowy model, Peugeot, Fiat 500. Z wyglądu są auta być może ciekawsze. Ale po odbyciu jazdy próbej wątpliwości mojej żony zniknęły. Znakomite prowadzenie, komfort i ergonomia. Wygląd auta jest taki, że nawet po kilku latach będzie dobrze wyglądać. Są auta tańsze w zakupie, ale warto dopłacić.
Wrażenia
4,0
Silnik
pomimo trzech cylindrów zaskakująco kulturalny silnik. Dźwięk może się podobać, ale jest zupepełnie inny niż 4 cyl. Po rozpoznaniu silnika - niezła elastyczność - zwłaszcza w zakresie 2500 - 3500 obr.
3,0
Skrzynia biegów
świetna zmiana biegów - dawno nie jeździłem tak dobrze wpinanymi biegami (lepsza od golfa v , którym też jeżdżę). Zestopniowanie z silnikiem też ok.
5,0
Układ jezdny
komfort jazdy super. Świetne auto na polskie drogi. Mało jest tak komfortowych aut z ostatnich roczników. Żal wysiadać. Z tyłu trochę delikatnie słychać pracę.
Komfort
4,0
Widoczność
Pudełkowate nazdwozie - łatwe do wyczucia. Założony czujnik parkowania - zawsze przydatny. Do tyłu trzeba się dobrze rozglądać.
5,0
Ergonomia
Tak ja w VW - wsiadasz i wiesz gdzie co jest. Podświetlenie zegarów i radia na niebiesko - mnie się podoba - ale są tacy, którzy narzekają.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik się bardzo szybko nagrzewa. z wentylacją nie było problemów. Klima półautomat bardzo wydajna - przy maksymalnym schładzaniu zabiera odczuwalną część mocy silnika.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto w swojej kategorii jest dobrze. Jestem dużych rozmiarów i mogę zająć wygodną pozycję za kierownicą. Żona drobnej postury - również bez zastrzeżeń. W innych autach nie mogła szybko znaleźć dobrej pozycji. Na szerokość - bardzo dobrze. Bagażnik - ok. 270 l - też w sam raz.
4,0
Wyciszenie
Silniczek warkotliwy - słychać. Im bardziej go pokręcimy np. 120 - 130 - warkot jest mniej słyszalny. Jeśli non stop gazu nie wciskamy w podłoge - jest przyjemnie. Wersja 1,4 jest cichsza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nieźle - patrz poniżej. Pali tyle co poprzednie auto żony (Seicento) - ale to auto waży bez ładunku powyżej tony. Pierwszy przegląd w salonie VW 550 zł. Trochę dużo za olej i filtr oleju.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wiesz, że wydałeś pieniądze na kawał porządnego auta. Czuję, że następne auto żony to też Polo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto z polskiego salonu. Nie spawane z trzech innych.Na razie bez uwag.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez uwag.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 60KM 44kW
[l/100km]