Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo IV Hatchback

Dża, 2 lata temu
Silnik 1.2 i 54KM 40kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Polo IV Hatchback 1.2 i 54KM 40kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
3,79
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Myślałem, że samochód będzie bardzo mułowaty - a przyspiesza całkiem nieźle!
Silnik : Niby 3 cylindry, a wytrzymują duże przebiegi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza - to domena tej generacji Polo
Inne : Różne drobne rzeczy, które się psują na potęgę. Ale nie unieruchamia to samochodu.
4,0
Całokształt
Nudny do granic możliwości. Trzeba brać środki pobudzające, żeby nie zasnąć za kierownicą w drodze do żabki. Jedyne emocje to te, gdy idziesz do auta i sprawdzasz czy jest katalizator - a potem, czy silnik odpali. To jest bardzo dobry samochód do jazdy po mieście. Spełnia swoje zadanie i tyle - typowy przyrząd do przemieszczania się. Zadbany odwdzięczy się przyzwoitą bezawaryjnością. Spokojnie dla dwóch osób. Pomimo dużego przebiegu przechodzi normalne przeglądy i jeździ się nim bezpiecznie.
Wrażenia
3,0
Silnik
To trzycylindrowa wersja silnika, więc nie ma co wymagać cudów. Na niskich obrotach czuć wibrację. Powyżej - warczy jak wściekły. W mieście da się jeździć dynamicznie i nawet oszczędnie. Na plus należy zaliczyć jakość. Auto ma ponad 260 tyś przebiegu (ile ma naprawdę nie wiadomo) i tylko lekko podbiera olej. Poza tym trzyma moc, nie dławi się i jeździ się normalnie. Taki mały pstryczek w nos każdemu kto uważał, że silniki 3-cyl nie wytrzymają więcej niż 100.000 przebiegu. Co ciekawe - zero wycieków!
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj pochwała. Gdyby nie skrzynia, zapewne samochód byłby wolno toczącym się wołem. Dość krótkie pierwsze trzy przełożenia gwarantują przyzwoitą dynamikę. Biegi wchodzą bardzo pewnie z "kliknięciem". Nic nie haczy, nic nie zgrzyta. Nie można powiedzieć złego słowa. Dynamika od 0-60km/h (po co więcej w mieście) jest przyzwoita. To nie zawalidroga. Prędkość przelotowa 140km/h nie stanowi problemu - ale spalanie przy takim obciążeniu pozostawia wiele do życzenia. Również wyprzedzanie przy 70-80 km/h wymaga sporo miejsca.
3,0
Układ jezdny
Autem jeździ się poprawnie. Początkowo zdziwić mogą spore przechyły, ale nie wpływa to znacznie na trakcje. Mam jednak wrażenie, że samochód zachowuje się mniej stabilnie niż Polo poprzedniej generacji. Przy wyższych prędkościach przeszkadza typowo miejskie zestrojenie wspomagania kierownicy. Polo nie lubi również mocnego, bocznego wiatru. Często trzeba kontrować kierownicę, żeby utrzymać środek pasa ruchu. Jako mieszczuch - 7/10. Jako auto w trasy 3/10.
2,0
Karoseria
Dramat, kurczę - dramat. W aucie wymieniane były progi. Koroduje maska i tylna klapa. Niszczą się plastikowe klamki. Rdza uwielbia tą generację Polo. Rdzewieje ona mocniej niż poprzednik. Przy zakupie koniecznie sprawdź progi! Nawet delikatny nalot może oznaczać, że są już zjedzone od wewnątrz i wszystko trzyma się na farbie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra. Lusterka są odpowiedniej wielkości. Manewrowanie nie sprawia najmniejszych kłopotów. Jedna gwiazdka mniej, bo nie rozumiem jak w samochodzie z 2003 roku, może nie być regulacji wysokości fotela.
3,0
Ergonomia
Średnio. Jeden uchwyt na kubki, który w dodatku szybko się psuje. Poza tym, klasyczny Volkswagen. Bagażnik "taki sobie". Ale jak pisałem, to auto na zakupy i do kościoła,a a nie na dalekie podróże. Przy dwóch osobach i wyjeździe na 10 dni nad morze, część bagaży będzie musiała leżeć na tylnej kanapie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi, grzeje. Naprawdę ok. Jedna gwiazdka mniej za uciążliwy system klimatyzacji "Climatic" który żyje własnym życiem. Sam sobie reguluje klapy, ustawienia temperatury są znane tylko jemu. Najlepiej działa w opcji "Max grzanie" albo "Max chłodzenie". Inne tryby to loteria.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nie można narzekać. Zdarzyło mi się też kilka razy jechać z tyłu i też było ok (a mam ponad 190cm wzrostu). Pod tym względem POLO to lider.
4,0
Wyciszenie
Niestety, ten silnik jest głośny i warczy w niebogłosy. Jednak jak na tą klasę samochodu, jest przyzwoicie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie i dostępne. Większość napraw można wykonać w domowym zaciszu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Polo w przyzwoitym stanie można kupić już za 5-6 tysięcy. To dobra cena pod warunkiem, że auto nie jest mocno skorodowane.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psuje się bardzo wiele rzeczy. Urywają klamki, rozlatują wkładki zamka, zacinają zamki tylnej klapy, psuja mechanizmy opuszczania szyb, cupholder potrafi wystrzelić jak z procy - a fabryczne radio włączać się, kiedy ma ochotę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Polo IV Hatchback