za ta cene nie sadze by dalo sie lepiej trafic. po 130 tys km na polskich drogach zrobilem zbieznosc kol - idealna - to chyba swiadczy o czyms.
Auto widzialo ASO 4 razy w zyciu (3 razy na przegladzie gwarancyjnym i raz jak po srubki do oslony silnika pojechalem)
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo elastyczny i bardzo duzo wybacza (wersja AEX) .. nawet niezle sie zbiera kolo 3000obr... no i 50km/h mozna robic juz na V biegu :)
lubi wyzsze obroty (powyzej 2200) to wtedy mniej pali (o caly litr) - na pocztaku ciezko mi bylo sie z diesla przestawic :)
4,0
Skrzynia biegów
bardzo dobrze zgrana i precyzyjna... raz na jakis czas nie wskoczy 1 czy 2 bieg (raz na 1,5 miesiaca) - no ale te 130 000km ma swoj wplyw :/
5,0
Układ jezdny
sztywniejsze zawieszenie niz np. w mondeo, fiescie czy carinie - dzieki temu bardzo dobrze trzyma sie drogi.. niestety bardzo czuc koleiny :/
Komfort
3,0
Widoczność
gdyby nie te volkswagenowe slupki z przdou byloby idealnie (mozna sie przywyczaic)...
gorzej z cofaniem (mam wersje classic/sedan) - nigdy nie wiem, czy juz stuknalem te auto za mna czy jeszce mam metr. gdy sie potrafi parkowac na lusterka (kierowcy vanow) - da sie przezyc
5,0
Ergonomia
no coz.. wszystko na swoim miejscu i czytelne. w miare wygodne fotele. nie jest to moze volvo, ale niczego mu nie brakuje
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
grzeje dosyc szybko.. szkoda tylko ze lubi parowac w zimie (nawet po wymianie filtra). na szczescie ogrzewanie lapie po 3 minutach przy -5
raz na jakis czas naprawde warto sprawdzic filtr kabinowy
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 192cm wzrostu i z przodu nie narzekam. ci za mna tez sie mieszcza (mimo ze mam fotel na max do tylu)
4,0
Wyciszenie
od 110km/h (na zimowkach) slychac, ze sie jedzie.
nie lubie jezdzic szybko, a wiekszosc to i tak po miescie sie woze, wiec nie narzekam. jest o niebo lepiej niz w micrach :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no coz... zuzycie paliwa mogloby byc mniejsze (zawsze to wiecej w portfelu), ale nie narzekam. Po wybprobowaniu roznych technik jazdy auto lubi sie odwdzieczyc - u mnie spalanie spadlo z 9l (lato) na 7,9l (zima)
ceny napraw - nie wiem i mam nadzieje ze sie nie dowiem :)
ps. ostatnio montowalem oslone silnika - na gieldzie 60zl + 25zl srubki i podkladki (kupowane w aso), wiec ujdzie
5,0
Stosunek jakość/cena
za ta cene nie sadze by dalo sie lepiej. grunt to znalezc model bezwypadkowy
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
rygielek do drzwi sie polamal (ten od srodka do zamykania). typowa usterka vw - jak sie popyta po znajomych to sie okaze ze te z golfa pasuja i ze maja jakies zapasowe :). a jak nie to kolo 15zl kosztuja - jak ktos ma centralny to sadze ze nie przeszkadaloby w niczym
no i te piszczace z tylu hamulce (ot, taka niedorobka - przy puszczaniu tylne hamulce piszcza, ale przy zaciagnietym recznym juz nie - z tego co na forach patrzylem to nic groznego - oby)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
odpukac...
jak sie kupi auto bezwypadkowe lub takie, ktore nie mialo ruszonej struktury (moj przypadek) to posluzy na dlugie lata
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]