Srodze się zawiodłem na jakości VW. Może to był tylko taki egzemplarz, ale niesmak pozostanie. Specjalnie szukałem Polówki, choć mogłem wybrać inne auto, bo myślałem, zę kupię najlepsze auto za takie pieniądze. Najlepsze wrażenie pozostawił silnik, choć spalanie było trochę zbyt wysokie (nie mam cięzkiej nogi) oraz układ jezdny. Oczywiście Polówka nie miała wspomagania, wiec kręcenie na ciasnych parkingach to był koszmar. Za taką cenę mogli chociaż dodawać ten element wyposażenia, a nie kazać sobie płacić za dosłownie wszystko duże pieniądze.Ceny części to koszmar, całe szczęście że jest sporo zamienników.Najwieksze zaskoczenie to korozja na zgrzewach drzwi, nadkolach z tyłu i progu. Tego bym się nigdy nie spodziewał po VW. Wszyscy robili wielkie oczy jak im to pokazywałem, mówili, że Golfy II, które mają ponad 10 lat tak nie wyglądają. Reasumując jeśli jeszcze kiedyś VW to tylko taki, który będzie montowany w Niemczech, ale ceny nowych i ich wyposażenie podstawowe stawia VW daleko w tyle. Dobrze że nie każą sobie płacić za kierownicę i "wajchę" zmiany biegów.Niech wezmą przykład ze swojej siostry SKODY. Efekty już widać po sprzedaży nowych VW, podczas gdy inne marki korzystają ze wzrostu sprzedaży nowych aut, to VW sporo traci. Sam sobie winien. Może Golf V generacji coś zmieni, ale wątpię, żeby cena była adekwatna do wyposażenia...
Wrażenia
5,0
Silnik
Mimo 60 KM jest bardzo zrywny, elastyczny, rozsądne rozwiązanie do tego auta.
3,0
Skrzynia biegów
ogólnie nieźle, tylko ten uszczelniacz wodzika zm. biegów, wymieniony już 2 razy
4,0
Układ jezdny
bez zarzutu, ale tylko na oponach 175, nigdy 155. nie da się jeździć, tak buja autem, a hamowanie to koszmar.
Komfort
4,0
Widoczność
bez uwag
4,0
Ergonomia
bez uwag, bagażnik 245 litrów, głęboki i mało ustawny
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie bardzo wydajne, juz po chwili robi się ciepło. Wentylacja też ok. cicha praca.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
po zajęciu miejsca za kierownicą (mierzę 182 cm wzrostu) na nogi pasażera z tyłu praktycznie nie ma miejsca. Z przodu ok.
3,0
Wyciszenie
mogło być lepiej
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ceny przeglądów i części w serwisie to kosmos, spora dostępność zamienników. Zużycie paliwa realne 7 litrów, na trasie poniżej 6,5 litra nie ma mowy (prędkości 90-120 km/h). W mieście pije jak smok - 8,5 litra przy delikatnej jeżdzie to za dużo na tak małe auto
2,0
Stosunek jakość/cena
drogi w zakupie, a jakość pozostawia bardzo wiele do życzenia.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto było z salonu, serwisowane i niestety składane w Poznaniu. Rdza zaczęła wychodzić na tylnych nadkolach i na progu, zgrzewach przy drzwiach. Katastrofa, wydałem sporo na lakiernika i sprzedałem Polówkę, bo po następnej zimie znowu się coś nowego pojawi. Taki jest ponoć urok wszystkich aut VW składanych w Poznaniu (opinia lakiernika). Auto było oczywiście bezwypadkowe. Wydech oryginalny też kiepski
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak, jeśli przyjąć, że te które wymieniłem to drobiazgi.