Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo III Sedan

MaxM, 4 lata temu
Silnik 1.4 i 60KM 44kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Polo III Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
3,86
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie do zajechania
Przeniesienie napędu : Wybacza wiek bledow
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Podatna na rdzę wrażliwe zamki na zimę
4,0
Całokształt
Posiadam najbogatszą wersję. Zakupiona jako 10 latek w 2008. Po za paroma mankamentami bardzo fajny samochód. zgrabny i pojemny. Silnik skrzynia biegów i elektryka praktycznie nie do zajechania. Prosty w obsłudze i w naprawach. Wiele elementów przy odrobinie samozaparcia można z powodzeniem zrobić samemu. Roztropność oryginalnych części jak i zamiennikow w sensownej cenie powoduje ze jest to dość wdzięczne auto. A przy odrobinie miłości ze strony właściciela odwdziecza się bezproblemowa obsługa. Nawet gdy cos zawiedzie auto jest wstanie o własnych siłach dojechać do mechanika. Oczywiście nie jest pozbawione wad. Niemcy zadbali o bezawaryjna prace silnika i podzespołów mechanicznego elektrycznych ale na czyms musiano zaoszczędzić co spowodowało ze karoseria jest podatna na rdzę. Wyjątków upierdliwym mankamentem są nietrwałe i wrażliwe na warunki zimowe zamki w drzwiach. W późniejszych latach trzeba zadbać o tylne hamulce bembnowe nie warto ich regenerowac lecz od razu wymieniać a to juz większy koszt.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niezawodna jednostka benzynowa 1.4 MPI wydaje się dość mała jak na gabaryty auta ale auto jest dość lekkie. A sam silnik okazuje się zaskakująco żwawy i elastyczny. Nie oszukujmy się ścigać się tym nie da bo asfaltu nie rwie ale poradzi sobie nawet z dużym obciążeniem. I w zasadzie nie ma problemow nawet gdy zawiedzie i wypali sie świecą zaplonowa spokojnie da się dojechać do warsztatu nawet na 3 cylingrach. Kłopoty może sprawiać cewka wysokonapieciowa która jest wrazliwa na wilgoć. Radzi dobrze sobie nawet z kiepskim paliwem ale polecam lać lepsze to się opłaci.
4,0
Skrzynia biegów
5 biegów idealnie dostrojone przełożenia do silnika mogło by być 6 ale wybacza wiele błędów. Jazdę na pół sprzegle czy wbijanie biegu na sile bez sprzegla. Prze 12 lat nie miałem z nia żadnych problemow.
4,0
Układ jezdny
Wspomaganie umiarkowane dość dokładne czuć na kierownicy nierówności wspomaganie przy parmowaniu na tyle mocne by się nie męczyć ale trzeba włożyć trochę siły. Serwowspomaga nie wyrzeczenia. Sam układ dość precyzyjny ale warto co kilka lat wymienić drążki i przeguby co mocno poprawia trzymanie się na drodze i w zakrętach. Ze względu na niska masę można wyczuć przy szybkim wchodzeniu w zakręty po nie równej drodze jak pracują podłuznice warto je wzmocnić lub wymienić co nas może i tak czekać to poprawi trzymanie się drogi. Spotkałem się nawet z rozpórka na kolumny mcpersona. Zawieszenie jest twarde wiec poczujemy nierówności czy dziury ale jest solidne i nie powinno sprawiać problemow.
3,0
Karoseria
To słaba strona tego wozidelka po 10 latach widać ze na tyle było obliczone łapie rdza na polaczeniach lakier dość trwały i trudno go uszkodzić czy zmatowic.blachy tez dość grube w porównaniu z konkurencja z tamtych lat. Ale gdy już Zdarzy nam się odprysk czy obtarcie do gołej blachy nie wolno tego ignorować i myśleć ze jakos to będzie. Nie nie będzie zemści się i to dość szybko a wtedy to juz walka z wiatrakami. Plus za wzmocnione zderzaki i platilowe osłony na sto procent poobijacie przy parkowaniu
Komfort
4,0
Widoczność
Do parzodu super mocno pochylona szyba przednia wydaje się mała ale wszystko świetnie jadąc na boki tez trochę przeszkadzaj przednie słupki są dość grube. Do tylu w wersji sedan czyli classic to koszmar zwalszcza przy parkowaniu tyłem kufer spory i zasłania większość widoku w tył lusterka nieststy nie pomagają przydałby się jakiś czujnik parkowania a najlepiej kamera. W korku kufer utrudnia tez zmianę pasa ruchu bo nie wiesz co zamierza kierowca zaraz za tobą.
4,0
Ergonomia
W full opcji pozytywnie wszystko niby toporne i no hm nijakie jak to vw ale działa i jest w odpowiednich miejscach. Fotele wygodne nawet w długich trasach nawet dla osób wysokich gorzej z tylu brak miejsca na nogi zle się z tylu wysiada z powodu wyraźnie krótszych drzwi tylnych. Pasarzerowie z tylu cierpią na barak miejsca za cenę pojemnego bagarznika. Z przodu wsiada się i wysiada dość dobrze jednak przy wysiadani trzeba się czegoś złapać by podnieść dupę z fotela bo autko siedzi dość nisko. Sam bagarznik pojemny minusem jest to ze ciężki bagaż trzeba dość wysoko podnieść i belka tylnej szyby ogranicza gabaryt bagażu. Ogólnie jednak 4 osoby będą podróżować w miarę komfortowo.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super szybko się nagrzewa nawet w spore mrozy. Odparowałem szyb dział bardzo dobrze. Manualna klimatyzacja daje rade nawet w upalne dni na trójce po 15 minutach potrafi spowodować w kabinie nieprzyjemny chłodek. Nieststy nieprawdziwy są tylko z przodu wiec pasażer z tylu pędzie się pocił dłużej niż kierowca. Utrzymywanie Klimy obciąża silnik jest to wyczuwalne zwłaszcza w korku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma wszystko pod ręką sporo miejsca na nogi nawet dla wysokiej osoby. Tył to juz gorsza sprawa przy wysokim kierowcy pasażer z tylu lepiej zeby nie był wysoki. Auto jest na 5 osób nieststy piąta osoba ma do dyspozycji jedynie pas ledzwiowy i brak zagłówka i dość wąskie miejsce. Komfortowo jest w cztery osoby.
3,0
Wyciszenie
Na tyle dobre ze w ruchu miejski odetniemy się częściowo od zgiełku ulicy a silnik nie będzie przeszkadzał w rozmowie czy słuchaniu radia. Ale spokojnie usłyszymy klakson innego kierowcy czy nadjezdzajaca karetkę pogotowia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ubezpieczenie to 800 złoty na rok do tego roczne przeglądu adresowane to o kolo 500 złoty jeśli nie popsuje się iść poważnego to nie jest zle. Generalnie Nawet poważniejsze naprawy nie są bardzo kosztowne.
4,0
Stosunek jakość/cena
W 2008 roku 12 tyś. PLN za full opcje nie jest wygórowaną ceną. Abs 2 poduszki powietrzne wspomaganie kierownicy i hamulca elektryczne szyby przednie podgrzewana tylna elektryczne lusterka z podgrzewanie światła przeciwmgielne klimatyzacja manualna dodatkowe światło stopu dobre radio blaupunkt czujnik niezgaszonych świateł. Centralny zamek
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka po za jedna małym żarciem oświetlenia rejestracji i bagażnika niezawodna problemy może sprawiać cewkawysokiego napięcia dobra cewka to koszt 200 złoty i można wymienić samodzielnie pasują tez starszego typu bardziej niezawodne. Sen z powiek spędzać może wrażliwe na warunkowo zimowe zamki. Warto zainwestować w mechanizm otwierania z pilota
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli dbamy o ten model odwdzięczyć nam się bezwstydna praca przez długie lata ale warto pamiętać ze newrlagicznym punktem jest układ hamulcowy a dokładnie hamulcebembnowe na tylnej osi. Warto tez zwrócić uwagę na przewody hamulcowe.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Polo III Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
8,1
l/100km
10,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Polo III Sedan