Silnik
: Jest najlepszym elementem tego auta, duży bagaznik niestety o niezbyt dużej nośności 80-100kg
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: niestety podatny na korozję,do wymiany reparaturka błotnika -tył
Układ hamulcowy
: przeciętne drogi hamowania
Zawieszenie
: oceniam na 3+, dosyć twarde
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to jego 1,4 8V (60kM) zdecydowanie największa zaleta bardzo dzielny na trasie nie wymaga utrzymywania wysokich obrotów dosyć elastyczny, na dystansie 5468 km dokonałem pomiarów w lecie VI-VII-brak aut.ssania 60% trasa, 40% miasto(Kraków)-korki; 5,48l/100km
Natomiast w zimie jazda na światłach, krótkie dystanse 8-12km miasto ok.8l
3,0
Skrzynia biegów
Trochę lepsza niz w traktorze, syn gdy się przesiadł z toyoty nie mógł właczyć biegu takie opory mu stawiała, ja się przyzwycziłem nie jest to mistrz precyzji ani kultury eksploatacji
3,0
Układ jezdny
ze wzglęgu na dość wysoką karoserię polo classica
wrazliwy na podmuchy bocznego wiatru, po wyjeżdzie zza ściany drzew, niezbyt precyzyjny układ kierowniczy, przy szerokich oponach nawet ze wspomaganiem nie kręci się łatwo
zawieszenia (po 15 tys łozyska kól tylnych)-wymieniono, po 70tys. słychać tylne zaieszenie
Komfort
4,0
Widoczność
z wyjątkiem tyłu - mała szyba,dobra warto zamontować dwudzielne lusterko kierowcy
4,0
Ergonomia
doskonałe rozłożenie proporcji siedzeń ; tył-przód; moze zbyt małe dzrwi tylne przy wsiadaniu dużych osób trochę przeszkadza , zbyt wusoko usytuowana krawędż bagaznika może przeszkadzać przy załadunku dużych przedmiotów do bagażnika, a jest on bardzo duży 455l
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
parowanie szyby przedniej-nagminne nawet po wymianie filtra zakabinowego, ogrzewanie po 4-5 min. zaczyna podgrzewać wnętrze, przy silniku 1,4 60kM)klimatyzacja obciąża znacznie silnik
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tej klasy auto oczywiście doskonale zalanowana, funkcjonalna, ale bez dodatkowych uchwytów itp
3,0
Wyciszenie
niestety niezbyt dobre, a jak ktoś jeżdził lepszym autem to wręcz kiepskie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
wykonanie ; termostat-wymiana , siedzenie kierowcy, korektor siły hamowania kól tylnych, układ wydechowy, kopułka, rozdzielacz kable, korozja pewniw dosyć szybko by go zaatakowała w okresie 14 lat 2 razy był całkowicie konserwowany oddołu, bardzo dużo zamienników więc ceny części zamiennych nie rujnują, natomiast cena zakupu nowego samochodu jest znaczna w porównaniu do konkurencji
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]