Przeniesienie napędu
: Zanim kupisz sprawdż skrzynię i sprzęgło
Silnik
: Ja miałem przedstawiony full service, a Ty..?
Układ hamulcowy
: Jest super, a nawet troszkę za bardzo
3,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,4 jest jednostką lubącą obroty pow. 3000 obr/min. Poniżej to jakby turbo dziura. Nigdy nie dał mi powodów do jakichkolwiek problemów! Olej wymieniam co 15tyś. szabix@wp.pl
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo krótka jedynka, na piątym biegu można dość dynamicznie jechać w zakresie 110 - 130 km/h. I to jest maksimum!!! Wszystko co leży poza tym zakresem, w omawianym aucie, należy do Marzycieli, Kiciarzy i tp.
3,0
Układ jezdny
Jak na auto miejskie Polo mogłoby mieć mniejszy promień skrętu. Męka! Poza tym wszystko pracuje z należytą dozą współudziału kierowcy.
Komfort
3,0
Widoczność
Wszystko o wiele lepiej niż w bliźniaczym Seacie, ale te słupki przednie... Mogły by być węższe, za to lusterko wsteczne - boskie (i tryb pracy nocnej - rewelacja).
3,0
Ergonomia
Gały są bardzo proste i to zapewne jest powodem, że uczyłem się ich tak długo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zero klimy, a przewiew, że "pałę urywa". Ciepełko czy chłodek? Wentylacja to pojęcie, które jest tu rozumiane z duuużym nadmiarem!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185 cm wzrostu, jest ok jeśli prowadzę lub jestem pasażerem, inne możliwości podróżowania tym autem uważam za niekomfortowe. Szczególnie osób mojego wzrostu na tylnym siedzeniu (foteliki dziecięce to całkiem inna historia).
3,0
Wyciszenie
Poniżej 100 km/h jest do wytrzymania, powyżej, no cóż, robi się głośniej ....
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dojeżdżam 3 km do pracy i tak wygląda 90% przebiegu opisywanego auta. Na pełnym zbiorniku jeżdżę spokojnie 6 tygodni. Na trasie ok. 7 l/100km pokonane w 50% na autostradzie z v=130 km/h.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nasze pierwsze auto kupiliśmy od emerytowanej pDoktor. Kolor alpejskiej bieli i pełny serwis WV lub Audi to argumenty, przed którymi nie potrafiliśmy się oprzeć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynym bajerem w jaki jest wyposażony nasz pojazd są elektryczne sterowanie lusterek. Od 3 lat nic się poważnego nie wydarzyło, oprócz tego, że musieliśmy wymienić akumulator, i tyle...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ślady rdzy w tych miejscach, które są najbardziej narażone, tj. maska silnika, nadkola kół przednich. Wymienione bolączki są wyrazem poruszaniem się (jak określiła właścicielka) "on irish roads". Zabezpieczenie w postaci hammerajtu całkowicie wystarczyło od powstrzymania rozprzestrzeniania ognisk rdzy
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]