Inne
: Wycierające się wnętrze, fotel kierowcy oraz kierownica
5,0
Całokształt
Samochód idealny do miasta i na średnie trasy. Rewelacyjnie niskie spalanie, pewne prowadzenie i brew pozorom zadowalająca dynamika (szczegolnie w jedną lub dwie osoby na pokładzie)
Wrażenia
5,0
Silnik
Idealny silnik do tego auta, co prawda mógłby mieć 10-20KM więcej, jednak przy tej masie i przy tym momencie obrotowym zachowuje całkiem przyzwoite osiągi oraz rewelacyjne spalanie (średnio 4.5L w mieście/100KM)
4,0
Skrzynia biegów
Brak możliwości wymienienia jakiejkolwiek wady. No może po za brakiem 6 biegu! :)
4,0
Układ jezdny
Opony o szerokości 185mm zapewniają precyzyjne prowadzenie oraz pozwalają na całkiem dynamiczne pokonywanie zakrętów. Mały minus za cięzki przód. Potrafi całkiem przyzwoicie wynieść zimą na zewnętrzną stronę zakrętu.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność w każdym z kierunków. Brak zastrzeżen.
5,0
Ergonomia
Prostota i ergonomia na najwyższym poziomie. Wszystko co posiada znajduje się w intuicyjnych miejscach i nie wymaga jakiejkolwiek uwagi podczas używania.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą całkiem szybko się nagrzewa (przy ok. 5km trasie we wnętrzy robi się ciepło). Latem Bardzo wydajne nawiewy. W trasie nawet przy jawiekszych upałach spokojnie można utrzymać temperaturę na poziomie 25-26 stopni (auto nie ma klimatyzacji)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla pasażerów tynej kanapy nie rozpieszcza. Nie chodzi tu bynajmniej o przestrzeń na nogi, a o tę nad głową. Z przody wygodnie podróżować moga pasażerowie nawet o wzroście ok. 200cm.
3,0
Wyciszenie
Jak na silnik diesla, który na zewnątrz klekocze jak wspominane z łezką w oku mercedesy w123 wyciszenie wnętrza jest całkiem dobre. Problem zaczyna się powyżej 120km/h kiedy w bardzo szybkim tempie wzrasta poziom decybeli. Powyżej 150km/h utrudnione słuchanie radia, przy 170km/h nie slychać pasażera obok, powyżej 180km/h nie usłyszałbym przelotu Mig'a-22 tuż nad głową. :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Polo jak to Polo, komfortem nie zachwyca, silnik SDI mocą nie rozpieszcza, a jednak mimo sporego przebiegu (350kkm) wciąż niestrudzenie mknie do celu. Minimalne spalanie na trasie Gdańsk - Katowice przy ok. 110-120km/h (autostrada / ekspresówka), maksymalne przy ok. 165-175km/h. Optymalna prędkość to 100km/h, powyżej tej prędkości samochód wyraźnie staje się głośniejszy, a powyżej 120km/h brakuje mocy do wyprzedzania. W zakresie 60-100km/h na 3-trzecim biegu, dzięki sporemu momentowi obrotowemu i nienajwiększej masie bardzo często bije na głowę znacznie mocniejsze samochody. Passeratti TDI (90KM) może nawet nie podejmować walki. :) Generalnie samochód spełnia swój cel perfekcyjnie. Przemieszcza ludzi z punktu A do B bez jakichkolwiek zmartwień o awarię czy niebezpieczeństwo. Pewnie się prowadzi (opony 185) i pokona każdą trasę (choć powyżej 600km robi się męcząco (nienajwygodniejsze fotele)).
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena adekwatna do oferowanego produktu. Samochód ma prawie 20 lat, więc nie można spodziewać się po nim jakości mercedesa klasy S, osiągów mclarena F1 czy prezencji najnowszej Alfy Romeo, jednak auto naprawdę daje radę!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzęsie sięwnętrze na wolnych obrotach biegu jalowego (dwumas zastąpiony przez jednomasowe koło zamachowe)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 SDI 64KM 47kW
[l/100km]