Przeniesienie napędu
: Skrzynia biegów okazuję się za delikatna jak na ten silnik
4,0
Całokształt
Fajny samochód który polecam jako pierwszy. Jeździ się nim za grosze. Trochę dużo drobnych awari ale usuwa się je szybko i tanio. Kłopotliwa eksploatacja w zimę - poniżej -15\'C trudno go zapalić jak się parkuje pod chmurką. Ja brałem akumulator do domu. Strasznie długo się nagrzewa (duży silnik a mała moc) więc przy niskich temperaturach jazda przez pierwsze kilometry na czuja - zamarznięte szyby i lód nawet po wewnętrznej stronie szyb. Wymiana termostatu nie pomogła w tym względzie. W środku sporo miejsca jak na mały samochód (mam 190 cm wzrostu). Lubi się zakopywać w terenie - ciężki przód i mały prześwit robią swoje na śniegu i piachu. Raczej nie kupi się takiego modelu w stanie idealnym - przebiegi poniżej 250 - 300 tys. km są mocno podejrzane. Taki samochodem się jeździ i gasi dopiero przy sprzedaży. Nie nadaje się do szaleństw na drodze. Przy wyprzedaniu trzeba mocno uważać - przy dużych obrotach momentalnie spada moc silnika i można wpaść na czołówkę. Silnik właściwie niezniszczalny - brak turbiny, przepływomierza i koła dwumasowego. Zero brania oleju pomimo dużego przebiegu.
Wrażenia
4,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Trochę drogi jak za ten rocznik i FAKTYCZNE przebiegi.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 SDI 64KM 47kW
[l/100km]